وضعیت نامناسب پارکینگ‌ خودرو‌های توقیفی در یزد

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: باید با تعیین تکلیف سریع خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها، وضعیت پارکینگ‌ها را سامان‌دهی کرد.

حجت‌الاسلام حسین طهماسبی  رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: باید با تعیین تکلیف سریع خودرو‌های و موتورسیکلت‌های توقیفی در پارکینگ‌ها، وضعیت پارکینگ‌ها را سامان‌دهی کرد.

وی در اولین جلسه کارگروه فصلی رفع توقیف و سامان پارکینگ‌های خودرو‌های توقیفی، اظهار داشت: اموال مردم در پارکینگ ها، امانت است و باید با سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف آنها و سامان دهی پارکینگ‌ها در جهت صیانت از اموال مردم گام برداشت.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: کاهش ورود به پارکینگ، تسریع در ترخیص وسایل نقلیه توقیفی و کاهش میزان ماندگاری خودرو‌های توقیفی در پارکینگ‌ها سه رویکردی است که باید مورد اهتمام متولیان امر باشد.

این مقام قضایی، تلاش برای کاهش رسوبی‌های پارکینگ را خواستار شد و بیان داشت: آنچه حساسیت هر بازدیدکننده‌ای را تحریک می‌کند رسوب زمان‌های طولانی برای وسائل نقلیه توقیفی است که خودبه‌خود موجب خسارت و آسیب جدی به آنها می‌شود.

وی ابراز داشت: توقیف وسیله نقلیه و به‌طورکلی توقیف اموال، ماهیتاً یک امر قضایی و به‌نوعی یک مجازات است که طبعاً باید توسط مقام قضایی صورت گیرد، لذا اگر این امر بنا به دلایلی و طبق فرایندی به غیر قضات واگذار شده حتماً باید محذورات شرعی آن رعایت شود.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد بر تسریع در ترخیص وسایل نقلیه توقیفی تأکید کرد و گفت: تسهیل شرایط ترخیص و تسریع در انجام امر باید موردتوجه متولیان باشد.

وی افزود: توقیف برخی از وسایل نقلیه بر اساس قرار یا حکم قضایی صورت‌گرفته است که باید وضعیت پرونده این وسایل نقلیه را نیز بای قید فوریت مورد پیگیری قرارداد.

حجت‌الاسلام طهماسبی، اصلاح فرم‌های اطلاعات وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ‌ها را یک نکته حائز اهمیت دانست و گفت: از هر وسیله نقلیه توقیف شده باید اطلاعات جامعی از زمان و مکان توقیف، مالک، راننده، خلاصه‌ای سیر پرونده وجود داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار