سال آینده شبکه نقالان بین‌المللی تشکیل می‌شود

دبیر جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر خبر داد که این جشنواره از سال آینده به میان هنرمندان علاقه‌مند به هنر ایرانی - اسلامی ورود خواهد کرد.

حسین ظاهری، دبیر جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر در نشست خبری ششمین دوره جشنواره به تشریح برنامه‌های این دوره پرداخت و گفت: ششمین جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر در بخش‌های صحنه‌ای، بزرگسالان، کودک و نوجوان و طلاب برگزار خواهد شد. یکی از بخش‌های جشنواره مربوط به مسابقات پایان‌نامه‌ها و مقالات دانشجویی، مسابقه طومارنویسی و برگزاری نمایشگاه پرده‌های نقاشی شده است.

ظاهری ادامه داد: علاوه‌بر آن چهار نشست تخصصی با حضور اساتید برجسته در حوزه‌های نقالی و پرده‌خوانی داریم. از آنجایی بیشتر شرکت‌کنندگان جشنواره جوانان هستند، دو کارگاه انتقال تجربه را با حضور اساتید برجسته نقالی کشور برگزار می‌کنیم.  

دبیر سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر هدف از برگزاری این جشنواره را ظرفیت‌شناسی هنرمندان فعال در استان‌های کشور دانست و افزود: ما با برگزاری برنامه‌های مدون در جهت ارتقای سطح علمی و کیفی آثار قدم بر می‌داریم. این جشنواره از یکم تا پنجم تیر با حضور نقالان و پرده‌خوانان از سراسر کشور در تماشاخانه ماه و تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.  

 سید محمدجواد جلالی، دبیر علمی جشنواره با اعلام این خبر که امسال جشنواره سراسری نقالی و پرده‌خوانی غدیر دارای دبیرخانه دائمی شد، گفت: این جشنواره در سال آینده بین‌المللی خواهد شد و به میان هنرمندان علاقه‌مند به هنر ایرانی - اسلامی ورود خواهد کرد و شبکه نقالان بین‌المللی را تشکیل خواهد داد.  

جلالی ادامه داد: نگاه به مقوله پژوهش در هنر باعث جلوگیری از انحرافات و افراط و تفریط در هنر می‌شود. در دوره‌های گذشته مقوله پژوهش سینه به سینه منتقل می‌شد. ما باید هم به میراث مکتوب هنر نقالی توجه کنیم و هم افزوده‌ای به این حوزه داشته باشیم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار