کشاورزان با صرفه‌جویی در مصرف برق، تا ۴ برابر نرخ خرید برق، پاداش دریافت می‌کنند

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس از برنامه‌های تشویقی جدید برای تشویق کشاورزان به صرفه‌جویی در مصرف برق در فصل تابستان خبر داد.

یداله حقیقی گفت: کشاورزان می‌توانند در صورت همکاری بیشتر با برنامه‌های مدیریت مصرف برق، میزان برق صرفه‌جویی شده را به نرخی ۴ برابر بالاتر از قیمت تامین برق به فروش برسانند. 

او در تشریح این طرح تشویقی اظهار داشت: کشاورزان در صورت استفاده از نیروگاه‌های خورشیدی، از معافیت‌های مرتبط با طرح‌های مدیریت بار بهره‌مند خواهند شد. همچنین اگر معادل ۸۰ درصد ظرفیت برقی چاه‌ها از نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین برق استفاده شود، معافیت لازم را از طرح‌های مدیریت بار تابستان خواهند داشت.

مدیرعامل برق منطقه‌ای فارس افزود: علاوه بر این، در صورتی که کشاورزان ۵ ساعت که شامل ساعات گرم بعد از ظهر تابستان است با صنعت برق همکاری کنند، هزینه برق مصرفی در بقیه ۱۹ ساعت شبانه‌روز رایگان خواهد بود.

حقیقی در ادامه از خرید برق صرفه‌جویی شده توسط کشاورزان نیز خبر داد و گفت: "اگر کشاورزان بتوانند با بهینه‌سازی سیستم‌های برقی چاه‌های کشاورزی و یا همکاری بیشتر، صرفه‌جویی بیشتری داشته باشند، به صورت پلکانی افزایشی، برق صرفه‌جویی شده را با نرخی در حدود دو هزار و ۵۰۰ تومان یعنی ۴ برابر هزینه تامین برق از آنها خریداری خواهیم کرد. "

او با اشاره به محاسبات انجام شده، تصریح کرد: هر چاه کشاورزی با مصرف متعارف، می‌تواند از این طریق و با اندکی صرفه‌جویی بیشتر، در حدود ۸ تا ۱۰ میلیون تومان از صنعت برق پاداش دریافت کند که البته باید پیشتر این همکاری را به اداره برق منطقه خود اعلام کنند.

حقیقی در پایان از کشاورزان خواست تا با مشارکت در برنامه‌های مدیریت مصرف برق، به پایداری شبکه برق در فصل گرم سال کمک کنند و از مزایای اقتصادی این طرح نیز بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار