۲۳۸ کیلوگرم گوشت غیرقابل مصرف در مهاباد ضبط شد

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: کارشناسان این شبکه در روز‌های منتهی به عید قربان، ۲۳۸ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های دامی غیرقابل مصرف را در این شهرستان ضبط کردند.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: چهار تیم ثابت و سیار نظارتی این شبکه برای اطمینان از سالم بودن دام‌های قربانی و نحوه ذبح دام در عید سعید قربان نظارت کردند و این تیم‌ها در مجموع ۶۶ راس دام سبک و سنگین را مورد بررسی قرار دادند.

وی اضافه کرد: کارشناسان این شبکه در مجموع ۲۳۸ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های دامی شامل ۱۸ جگر، ۲۳ ریه و ۱۳۸ کیلوگرم گوشت را به دلیل بیماری از چرخه مصرف انسانی خارج کردند.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد ادامه داد: این اقدام شبکه دامپزشکی به منظور تضمین سلامت مصرف‌کنندگان گوشت قرمز و پایش‌های دام به لحاظ شناسایی احتمالی بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و ارائه خدمات به همشهریان در روز عید قربان اجرا شد.

وی اضافه کرد: یک گروه ثابت در محل کشتارگاه دام و شبکه دامپزشکی و سه گروه سیار شامل ۱۰ نفر بازرس عملیات نظارت و بازرسی لاشه‌های کشتاری را در سطح شهرستان مهاباد انجام دادند.

آغاز از شهروندان خواست با توجه به شروع فصل گرما و احتمال بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، هنگام ذبح دام پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، دستکش و فاصله اجتماعی را رعایت کنند و گوشت دام ذبح شده را به مدت ۲۴ ساعت در دمای مناسب در درون یخچال قرار دهند.

وی تاکید کرد: شهروندان باید از مصرف گوشت تازه خودداری کنند و گوشت و آلایش تازه قبل از مصرف به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد در یخچال نگهداری شود و از مصرف جگر خام یا نیم پز خودداری شود و جگر قبل از مصرف باید به مدت ۴۸ ساعت در یخچال نگهداری شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.