دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از دیدار خود با «محسن نذیری‌اصل» همتای ایرانی خود خبر داد.

اولیانوف در صفحه شخصی خود در ایکس (توییتر سابق) نوشت: «امروز با محسن نذیری‌اصل، نماینده دائم ایران دیدار کردم. ما در خصوص شماری از مسائل از جمله در رابطه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفتگو کردیم».

اولیانوف پیش از این نیز از سیاست غرب در تصویب قطعنامه علیه ایران انتقاد کرده و گفته بود تهران به این اقدام پاسخ خواهد داد.

او گفته بود: تهیه‌کنندگان این قطعنامه از ملاحظات سیاسی و دیپلماتیک برخوردار نبودند و محتوای کلی این قطعنامه نیز نشان‌دهنده دیپلماسی هوشمندانه نیست. ایرانیان قطعا پاسخی ارائه خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
بیانیه آلمان، انگلیس و فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران اعتبار ندارد
همان‌گونه که بارها اعلام شده است، برنامه هسته‌ای ایران همواره ماهیتی کاملا صلح‌آمیز داشته و سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین نظامی و دفاعی ایران ندارد.
طنز تلخ ماجرا این است که کشورهایی که رویکرد سیاسی و غیرسازنده داشته و خود مسئول و بانی وضع موجود برجام هستند، ایران را به تهی کردن برجام از محتوا متهم می‌کنند.
جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه تعامل سازنده و همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف خود بوده و طرح‌ها و پروژه‌های صلح‌آمیز هسته‌ای خود را مطابق با معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه جامع پادمان، عملیاتی کرده و ادامه خواهد داد.
بر اساس برنامه توسعه ملی هسته‌ای و در چارچوب حقوق و تعهدات بین‌المللی استمرار خواهد داشت و گمانه‌زنی‌های نادرست غربی‌ها در این خصوص مانند دیگر خطاهای آنها راه به جایی نخواهد برد.
جمهوری اسلامی ایران همواره برای تعامل و گفت وگوی سازنده آمادگی داشته و معتقد است حسن نیت، پرهیز از اقدامات سیاست زده بی‌نتیجه و شکست‌‌خورده گذشته به همراه نشان دادن جدیت و رویکردی عملگرایانه، لازمه پرداختن به مسائل و موضوعات همه طرف‌ها است.
آخرین اخبار