مازندران در صدر تولید برنج سفید در کشور

مازندران با تولید بیش از ۹۱۶ هزار تن برنج سفید، بار دیگر عنوان برترین تولیدکننده این محصول در کشور را از آن خود کرد.

بابک مؤمنی رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شالیکاران پرتلاش مازندرانی با تلاش شبانه‌روزی و بهره‌گیری از دانش و تجربه خود در دولت سیزدهم، موفق به تولید بیش از ۹۱۶ هزار تن برنج سفید از شالیزا‌های استان شدند.

او بابیان اینکه مازندران به‌عنوان قطب تولید برنج ایران، نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی و بخشی از صادرات این محصول به کشور‌های دیگر ایفا می‌کند، افزود: در سال جاری شاهد افزایش سطح زیر کشت، میزان عملکرد و تنوع ارقام برنج در استان بودیم که این امر در کنار شرایط آب و هوایی مناسب، منجر به تولید محصول باکیفیت و مرغوب شده است.

مؤمنی در خصوص خودکفایی برنج در مازندران، گفت: خوشبختانه با تلاش‌های شالیکاران و حمایت‌های دولت، در حال حاضر استان مازندران به خودکفایی کامل در تولید برنج رسیده است و مازاد تولید این محصول به سایر استان‌های کشور ارسال می‌شود.

مومنی همچنین به برنامه‌های جهاد کشاورزی مازندران برای افزایش تولید و ارتقای کیفی برنج در سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: استفاده از ارقام پر محصول، توسعه کشت مکانیزه، ترویج روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و آموزش کشاورزان ازجمله برنامه‌های این سازمان برای افزایش تولید و ارتقای کیفی برنج در مازندران است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در پایان از شالیکاران پرتلاش استان و همکاران خدوم خود در جهاد کشاورزی که در تحقق این موفقیت‌ها نقش‌آفرینی کرده‌اند، قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.