رفع تنش آبی در ۱۰۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد

وزیر کشور در حاشیه افتتاح طرح آبرسانی شهرک ولایت و الغدیر یاسوج گفت: تنش آبی بیش از ۱٠٠ روستا در کهگیلویه و بویراحمد برطرف شد.

 طرح آبرسانی به شهرک‌های ولایت و الغدیر یاسوج با حضور احمد وحیدی وزیر کشور با اعتباری بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
 
امید صالحی، مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: شهرک ولایت و الغدیر یاسوج آنطور که مردم آن می‌گویند و البته حرف آنها هم به حق هست ۷ سال بود که با تنش و کمبود آب آشامیدنی مواجه بودند، به ویژه در تابستان مشکلات اهالی این مناطق افزون‌تر می‌شد .
 
وی افزود: در کنار پیشبرد تصفیه خانه آب یاسوج، به واسطه سطح خوب آب در حاشیه رودخانه بشار چاهی حفر شد که دبی آن ۷۲ لیتر بر ثانیه است، این حجم آب در میان منابع تأمین آب استان کم نظیر و بسیار عالی است. 
 
صالحی اظهار کرد: علاوه بر حفر چاه، ساخت ۲ باب مخزن بین راهی، اجرای ۵۰۰ متر خط انتقال و ۱۵۰ متر شبکه گوشه‌ای اقدامات صورت گرفته در این طرح ۲۲۰ میلیارد ریالی است. 
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این طرح از جمله طرح های دولت سیزدهم برای بهبود دسترسی به نعمت آب شرب در استان است که با اجرای آن ۱۲ هزار مشترک با جیره‌بندی و تنش آبی خداحافظی می‌کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.