دیدار رؤسای استانی ستاد‌های انتخاباتی با امام جمعه قزوین

رؤسای استانی ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری با نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین دیدار و گفتگو کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در دیدار رؤسای استانی ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری گفت: در آستانه یک حرکت مهم سیاسی، اجتماعی، انقلابی و ایمانی یعنی انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم، یاد و خاطره شهدای ارزشمند خدمت، حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان بزرگوار ایشان را گرامی می‌داریم که از دست دادن این عزیزان ضایعه‌ای تأثرانگیز برای نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.

وی ادامه داد: وظیفه دینی، شرعی و سیاسی همه ما این است برای اینکه وظیفه قانونی، ملی و دینی خود را انجام دهیم دور هم جمع شویم، همه ما باید مراقب اطرافیان خود باشیم که مبادا در مسائل اخلاقی انتخاباتی بداخلاقی شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در نخستین دوره مناظراتی که برگزار شد و در صحبت‌های کاندیداها، کاملاً مشخص است این بار یک رشد قابل توجه نسبت به گذشته در مباحث اخلاقی دیده می‌شود و کاندیدا‌ها اصول و ضوابط را رعایت می‌کنند، البته در مواردی هم انتقاداتی به نحوه گفتار و رفتار برخی‌ها وارد است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: این ایام خدا یک فرصتی به شما که فعال و پای‌کار هستید داده است که برای تمدن اسلامی الگوسازی کنیم و بگوییم ما می‌توانیم در عرصه انتخابات الگوی ایمانی و دینی باشیم، اخلاق، انسانیت، صداقت، مروت و جوانمردی را در این قبیل موارد می‌شود نشان داد.

وی بیان کرد: ما در بحث انتخابات پیشینه فرهنگی خوبی داریم، معمولاً آنهایی که شایستگی‌های جدی دارند باید التماسشان کنند که شما بیا فلان مسئولیت را بپذیر، اگر کسی واقعاً احتمال بدهد دیگرانی هستند که از او بهتر کار انجام می‌دهند، باید کار را به آنها بسپارد، در این مسائل باید بسیار دقت کرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تأکید کرد: صرف اینکه ما آمدیم در جایی مسئولیت گرفتیم، این به معنای فتح قله نیست، فتح قله آن است که آدم بتواند پا روی هوای نفس بگذارد تا از قله‌های بلند عالم عبور کند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: همه ما باید ارزش‌های دینی و الگوی حکمرانی اسلامی را در عرصه انتخابات به نمایش بگذاریم، امیدواریم استان ما در این حوزه نمره اول را بگیرد، شورای نگهبان افرادی را تأیید کرده که ممکن است یک نفر از آنها خیلی مورد علاقه من و شما باشد، یک نفر هم اصلاً مورد علاقه من و شما نباشد، اما همه آنها کاندیدا‌های قانونی و رسمی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، همه ما بعد از اینکه فعالیت‌هایمان در ستاد‌ها به اتمام رسید، باید به گونه‌ای باشیم که رقبا تبدیل به رفقا شویم و همه ما بیش از گذشته برادر شویم.

وی یادآور شد: همه باید بدانند ما دور هم جمع شده‌ایم، با هم صحبت می‌کنیم و برای دغدغه‌های مشترک نظام مقدس جمهوری اسلامی تشریک مساعی داریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همه باید نهایت دقت را کنیم و از به کار بردن کلام‌های نیش‌دار بپرهیزیم، باید در رفتار و گفتار دندان روی جگر بگذاریم و زدن حرف‌های نیش‌دار را ممنوع بدانیم و کاملاً با حسن‌ظن و اخوت ایمانی برخورد کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: ما اگر تمایل داریم الگوی حکمرانی دینی در انتخابات نشان بدهیم، لازم است از مسائل اخلاقی و اخوت ایمانی حراست کنیم.

وی بیان کرد: تلاش جهت حضور حداکثری در انتخابات وظیفه دینی و ملی ماست و برکات و ثمرات این حضور حداکثری آن قدر زیاد است که باید روی آن تعصب داشته باشیم.

امام جمعه قزوین گفت: اخلاق انتخاباتی گامی بلند به سوی وحدت، مهربانی، همدلی، مخصوصاً در میان کنشگران جدی فضا‌های سیاسی و اجتماعی است، ممکن است برخی از اینها اصلاً همدیگر را نمی‌دیدند، اما به برکت انتخابات همدیگر را می‌بینند و به روی هم لبخند می‌زنند و گامی به سوی برادری و وحدت بر مبنای توحید بر می‌دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: وحدت به تنهایی هیچ قداستی ندارد، تصور کنید اکنون همه دنیا علیه جمهوری اسلامی وحدت کنند، همه عالم آن زمان علیه حضرت ابراهیم (ع) وحدت کردند تا آن حضرت را به آتش بیندازند، بنابراین وحدت به تنهایی خیری ندارد، آن چیزی که وحدت را زیبا می‌کند توحید است، قرآن هیچ جا ما را دعوت به وحدت نکرده، بلکه دعوت به توحید کرده است، «واعتصموا بحبل الله جمیعا» یعنی بیایید موحد باشید.

وی عنوان کرد: اگر موحد شدیم، یکی از ثمرات زیبای آن وحدت است، اما این وحدت با وحدت بی‌ریشه فرق دارد، چون این وحدت ریشه توحیدی و ایمانی دارد، ما باید به دنبال این معنا باشیم و ان‌شاءالله این را در اخلاق انتخاباتی نشان بدهیم، نتیجه این انسجام مردمی خواهد بود، کینه و کدورت‌ها کاهش پیدا می‌کند و همه ما پای سفره، نهج‌البلاغه و اهل بیت (ع) می‌آییم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: تا زمانی که ما به هم نیش و کنایه بزنیم به هیچ چیز نمی‌رسیم جز اینکه همدیگر را تضعیف کنیم و کینه و عداوت بتراشیم، ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم، به قول حضرت آیت‌الله جوادی آملی (حفظه‌الله) ما در جبهه داخلی باید با دشمنی بجنگیم، نه با دشمن، باید با عداوت بجنگیم، نه با عدو، یعنی همدیگر را دشمن نبینیم، دشمنی را دشمن ببینیم، عداوت را بد ببینیم و با اینها بجنگیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: اگر ما اینها را رعایت کنیم خدا می‌داند که چقدر با صداقت و راستی به اهداف و آرمان‌های جمهوری اسلامی نزدیک می‌شویم، تا زمانی که همدیگر را چپ چپ نگاه می‌کنیم و به هم سوءظن داریم، این گونه ما هرگز به نتیجه نخواهیم رسید، اما باید آیه ۱۱۹ سوره توبه را تحقق بخشیم، خدای متعال در این آیه فرموده «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَکُونُوا مَعَ الصَّادِقِینَ»، یعنی (ای کسانی که ایمان آورده‌اید! از خدا پروا کنید و با صادقان باشید، صادقانی که کامل‌ترینشان پیامبران و اهل بیت رسول بزرگوار اسلام هستند).

وی عنوان کرد: بنابراین باید صادقانه پای قرآن و کلام اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برویم، در این صورت هم نقدپذیر می‌شویم، هم گوشمان خوب می‌شنود، هم زبانمان خوب حرف می‌زند، هم دلمان گوش و زبانمان را همراهی می‌کند تا هر چیزی سر جای خودش قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: همه فعالیت‌های ما ذخیره آخرت ما خواهد بود، یکی از اصطلاحاتی که قرآن راجع به مرگ به کار می‌برد یقین است، ما یقین داریم سال‌هایی می‌آید که ما دیگر نیستیم، اما آثار ذره‌ای کار خوب یا بد ما ماندگار خواهد بود، این را در تصمیم‌گیری، رأی دادن‌ها، طرفداری‌ها و رفیق جمع کردن‌ها مدنظر قرار دهیم و به دنبال این باشیم که در قیامت خیر را در پرونده اعمالمان ببینیم.

در این جلسه رؤسای استانی ستاد‌های انتخاباتی کاندیدا‌های ریاست جمهوری، بر حفظ وحدت و همدلی، رعایت اخلاق انتخاباتی و تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار