پرورش یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام توسط عشایر لرستان

مدیرکل امور عشایر لرستان با بیان اینکه عشایر لرستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام دارند گفت: عشایر استان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز و ۲۹ هزار تن مواد لبنی تولید می‌کند.

هوشنگ نورمحمدی  با اشاره به عملکرد ۳۳ ماهه دولت سیزدهم در خصوص راه شکافی جاده های عشایری ، مرمت و نگهداری این راه ها گفت: ۵۱ دهنه پل و آب نما نیز طی این مدت احداث شده است.

وی اشاره به آبرسانی به ۳۸ کانون عشایری طی فعالیت دولت سیزدهم در لرستان تصریح کرد: ۱۴۲ متر لوله کشی در این راستا انجام و ۷۲۰ مترمکعب منبع ذخیره آب احداث شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان ادامه داد: ۱۰۴ تانکر ۲ هزار لیتری نیز برای تامین آب در اختیار عشایر استان قرار داده شده است.

نورمحمدی یادآور شد: همچنین بیمه اجتماعی عشایر یکی از اقدامات بزرگ در کشور بود که هم اکنون هفت هزار و ۴۰۰ خانوار در استان مستمری دریافت می کنند و طی فعالیت دولت سیزدهم نیز سه هزار و ۱۱۶ خانوار جدید بیمه اجتماعی شده است.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۸ دستگاه پنل خورشیدی نیز بین عشایر مناطق صعب العبور توزیع و ۶۳ هزار متر لوله پلی اتیلن در نمره های مختلف بین آنان توزیع شده است.

مدیرکل امور عشایری لرستان بیان کرد: تاکنون ۷۸۷ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه های مختلف به عشایر استان پرداخت شده است ، همچنین پارسال ۳۲ هزار تن علوفه به صورت نقد و نسیه در اختیار آنها قرار داده شد و طی سه ماهه امسال ۶ هزار تن علوفه توزیع شده است.

نورمحمدی با اشاره به لزوم راه اندازی فاز دوم کارخانه خوراک دام عشایری شهرستان سلسله عنوان کرد: با توجه به نیاز عشایر به آرد، کارخانه آرد عشایری قرارداد ذخیره ۱۰ هزار تن گندم در سیلوهای سازمان را با اداره کل غله و خدمات بازرگانی منعقد کرده است.

وی افزود: همچنین امسال ۲۰۰ تن برنج و ۱۴ تن گوشت قرمز در بین عشایر استان انجام شده است.

نورمحمدی افزود: لرستان یکی از استان های کوچ نشین و هفتمین استان با ۱۴‌ هزار خانوار و جمعیتی بالغ بر ۸۳ هزار کوچ نشین است.

وی با بیان اینکه عشایر لرستان یک میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام دارند افزود: عشایر استان سالانه ۱۲ هزار تن گوشت قرمز و ۲۹ هزار تن مواد لبنی تولید می کند.

نورمحمدی با اشاره به اینکه ۸۵ هزار هکتار از زمین های زراعی و یک هزار و ۳۰۰ هکتار از باغات مثمر در اختیار عشایر لرستان است، عنوان کرد: رییس جمهور شهید علاقه بسیاری به عشایر داشته و هر استانی که می رفتند ابتدا با عشایر آن استان دیدار می کردند.

 

برچسب ها: دام ، عشایر ، لرستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.