ورود سرپرست ریاست جمهوری به گیلان

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری دقایقی پیش وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت شد.

محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری دقایقی پیش با استقبال آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و دکتر اسدالله عباسی استاندار گیلان  از طریق فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با استقبال دکتر اسدالله عباسی استاندارگیلان وارد استان شد.

هدف از سفر یک روزه سرپرست ریاست جمهوری به گیلان، افتتاح طرح راه آهن رشت – کاسپین به عنوان مسیر تکمیلی نوستراک و اتصال شمال به جنوب کشور است.

قرار بود این طرح پس از تکمیل، اردیبهشت امسال با حضور رئیس جمهورشهید ابراهیم رئیسی به بهره‌برداری برسد که با شهادت آیت الله رئیسی و یاران صدیقش در حادثه بالگرد رئیس جمهوری این اقدام محقق نشد.
این مسیر ریلی که مرکز گیلان را به بندر انزلی متصل می‌کند از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشور‌های منطقه و اروپا از اهمیت بالایی برخوردار است.

راه‌آهن رشت ـ کاسپین حلقه تکمیلی کریدور شمال ـ جنوب محسوب می‌شود و از این طرح مهم به عنوان پل ارتباطی کشور‌های اروپایی با اقیانوس هند و خلیج فارس یاد می‌شود.

بر اساس اعلام مسئولان گیلان، این خط آهن با هزینه کرد بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال احداث شده است که ارزش روز آن بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 

برچسب ها: خط ریلی ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.