شهروند خبرنگار آذربایجان شرقی؛

قورشاقلو روستایی با آثار باستانی در دل کوه‌های قره داغ اهر + تصاویر

شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر گوشه‌هایی از روستای قورشاقلو در شهرستان اهر را به نمایش گذاشت که تماشای آن خالی از لطف نیست.

روستای قورشاقلو از توابع شهرستان اهر در استان آذربایجان شرقی است. این روستا از مناطق بسیار سرد شهرستان اهر به‌ شمار می‌آید و در دل کوه‌های ارسباران و قره داغ واقع شده است. ارسباران و قره داغ ناحیه کوهستانی وسیعی است و بیشتر نقاط آن از جنگل پوشیده شده است.

آب روستای قورشاقلو از چشمه تامین می‌شود و اهالی اغلب به شغل زراعت، باغداری، گله داری مشغول هستند و صنایع دستی زنان آنجا فرش و گلیم باقی است. در این روستا کندوهای عسل نیز مشاهده می شود که نشان از تولید عسل طبیعی در این مکان است.

این روستا دارای جذابیت و آثار باستانی بسیاری است که در ادامه خلاصه‌ای از آن روایت شده است.

در شمال شرق این روستا تپه‌ای بلند و مرتفع به نام «پیر» وجود دارد که دارای آثار باستانی و دره‌های سرسبزی است. بالای تپه، قسمت وسط محل اتاق یا زیارت موجود است؛ اهالی روستای قورشاقلو و روستا‌های اطراف احترام خاصی به این محل قائل هستند در گذشته در این منطقه نان نذری پخته می‌شد و برای طلب باران دعا می‌کردند.

علاوه بر این اثر، آثار دیگری در داخل روستا منتسب به خانه سرهنگ میرزا محمدعلی خان کچلانی با چهل اتاق تو در تو با کاربری‌های جداگانه اعم از مهمان خانه، زندان خانه، حسینیه، انبار گندم، اصطبل و… مربوط به دوران قاجار است که در حال از بین رفتن است.

از جا‌های دیدنی دیگر روستای قورشاقلو می توان  تاخجاداشی، دیبک داشی و کهریز را نام برد. قیزیل قیه نیز یکی دیگر از آثار باستانی این روستاست.

شهروند خبرنگار ما تصاویری از روستای قورشاقلو و طبیعت آن را به نمایش گذاشته است که دیدن آن خالی از لطف نیست.

منبع: شهروند خبرنگار - آذربایجان شرقی


بیشتر بخوانید:

سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار


خانه های کاه گلی

تراکتور

روستا

الاغ در طبیعت

طبیعت

خانه های روستایی

کندوهای عسل

طبیعت روستایی

جاذبه های طبیعی

روستای قورشاقلو

جاذبه های طبیعی روستا

خانه های قدیمی روستا

جلوه گری طبیعت

جذابیت های روستا

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسن
۰۸:۳۴ ۰۲ تير ۱۴۰۳
سلام، نکته مهمی در گزارس بسیار خوب فوق دارد و آنهم تپه باستانی ، کاش مسئولات میراث فرهنگی هم این گزارش زیبا را دیده باشند و کارشناسان را برای بررسی اعزام کنند در اکثر کشورهای پیشرفته، چقدر هزینه پرداخت می کنند تا جای باستانی پیدا کنند و آنرا با آب و تاب زیاد، رسانه ای می کنند ولی در کشور ما، آثارها هست و نیازی به صرف هزینه برای کشف آنها نیست و جای خوبی برای بررسی و استخراج اطلاعات آنها می باشد.
آخرین اخبار