معاون سازمان نوسازی مدارس کشور:

مدارس سنگی و کانکسی کشور تا پایان امسال جمع آوری می‌شود

یازرلو با اشاره به شناسایی مناطق دارای مشکل در سرانه آموزشی در کشور، گفت: مدارس سنگی و کانکسی تا پایان امسال جمع آوری می‌شود.

 معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور در جشنواره خیرین مدرسه ساز که امروز در سنندج برگزار شد، افزود: کمک‌های خیرین ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

یازرلو افزود: یازده هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سال گذشته توسط خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدارس در کشور کمک شده است.

وی با اشاره به شناسایی مناطق دارای مشکل در سرانه آموزشی در کشور، گفت: مدارس سنگی و کانکسی تا پایان امسال جمع آوری می‌شود.

مرادی نماینده مردم سنندج دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به اینکه فرایند جامعه پذیری بعد از خانواده از طریق آموزش و پرورش ومدارس تکمیل می‌شود بر مشارکت خیرین مدرسه ساز در این امرخدا پسندانه برای افزایش سرانه فضا‌های آموزشی تاکید کرد.

محمدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان هم با اشاره به اینکه برای نوسازی و بازسازی مدارس استان به ۵ همت اعتبارملی نیاز است، گفت: باید ۳ همت از اعتبارات استانی نیز برای این مهم اختصاص داده شود.

مدیرکل آموزش وپرورش کردستان هم با اشاره به اینکه ۶ شهر در استان نیاز به مدرسه سازی دارد گفت: ۳۰۰ هزار مترمربع فضای آموزشی در استان کمبود داریم.

ناظمی جلال با بیان اینکه درحال حاضر ۱۶۰ مدرسه نیمه کاره در استان نیازمند مشارکت خیرین است، افزود: سال گذشته ۷۰ مدرسه توسط خیرین در مناطق مختلف استان افتتاح ودر اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

سرانه فضای آموزشی برای هردانش آموز درکشور ۵ متر و ۲۸ صدم سانتی متراست در حالی که این رقم در مدارس کردستان ۴ متر و ۸۰ صدم سانتیمتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.