یورو ۲۰۲۴؛

اسپانیا ۱ - ۰ ایتالیا/ فقط یک گل به خودی، دوناروما را مغلوب کرد + فیلم

ایتالیا با نمایشی پراشتباه کاملا تحت سلطه فوتبالی اسپانیا قرار گرفت و با یک گل شکست خورد.

در یکی از جذابترین دیدار‌های مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴، تیم‌های اسپانیا و ایتالیا در گروه دوم در گلزن کرشن به مصاف هم رفتند که اسپانیا موفق شد با یک گل پیروز شود.

در این مسابقه و در نیمه نخست ماتادور‌ها با تسلط بر توپ و میدان، حملات خطرناکی را روی دروازه ایتالیا تدارک دیدند، اما درخشش دوناروما مانع این شد که دروازه آتزوری باز شود. ایتالیا در این نیمه کاملا در لاک دفاعی فرورفته بود و مقهور قدرت جوانان کم سن و سال اسپانیایی‌ها شده بود.

در نیمه دوم، اسپانیا حملات خود را شدت بخشید و در دقیقه ۵۵، به نتیجه رسید. نیکو ویلیامز، ستاره جوان اسپانیا، با یک حرکت انفرادی از سمت راست زمین، توپی تند و تیز را به محوطه جریمه ایتالیا فرستاد. این توپ پس از برخورد به نوک انگشتان جانلوئیجی دوناروما، دروازه‌بان ایتالیا، به اشتباه توسط ریکاردو کالافیوری، مدافع آتزوری، به داخل دروازه خودی رفت. کالافیوری مدافع جوان ایتالیا که با درخشش در تیم بولونیا یکی از پدیده‌های سری آ بود و توانست به سرعت به ترکیب اصلی ایتالیا برسد، در بازی اول مقابل آلبانی بازی خوبی را به نمایش گذاشته بود و در این بازی هم تا قبل از این اشتباه، خوب بازی کرده بود، اما در نهایت مدافع مد نظر باشگاه یوونتوس با این اشتباه، دوناروما را که به شدت مقابل حملات اسپانیایی‌ها مقاومت کرده بود، بالاخره تسلیم کرد.

اسپانیا بعد از این گل بازهم به حملاتش ادامه داد، نیکو ویلیامز وینگر جوان و ۲۱ ساله باشگاه اتلتیک بیلبائو در این بازی عملکرد بسیار درخشانی داشت و بار‌ها از سمت چپ از مدافعان ایتالیا رد شد و حتی یک بار هم شوتش به تیر دروازه ایتالیا برخورد کرد، اما نتوانست گلزنی کند. در طرف مقابل تنها دوناروما بود که در ایتالیا خوب بازی کرد و اگر او در این بازی نبود، ایتالیا شکست سنگین تری متحمل شد و توپ‌های زیادی را از بازیکنان اسپانیا گرفت.

در اواخر بازی با تعویض‌های اسپالتی، آتزوری کمی پیش کشید، اما حملات آنها در ثانیه‌های پایانی نتیجه نداد و در نهایت اسپانیا با کسب دومین برد پیاپی، شش امتیازی شد و بعد از آلمان به دومین تیمی تبدیل شد که صعودش به دور بعد قطعی می‌شود. ایتالیا هم با سه امتیاز در رتبه دوم گروه قرار دارد و بازی هفته آخرش با کرواسی سرنوشت ساز خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار