نماهنگ شهیدجمهور منتشر شد

نماهنگ «شهیدجمهور» به مناسبت شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور فقید کشورمان منتشر شد.

شاعر و آهنگساز نماهنگ «شهیدجمهور»  اظهار کرد: شعر این اثر بر اساس پیام تسلیت و سخنرانی رهبر معظم انقلاب در آیین سالگرد امام خمینی (ره) که به ویژگی‌های مهم شهید رئیسی اشاره داشتند، سروده شده است.

دبیر پیشین جشنواره بین‌المللی شعر فجر افزود: صاف و زلال، سادگی، مردمی و خاکی بودن، خادمی امام رئوف، شجاعت، کاردانی و پرکاری از جمله ویژگی‌های شهید رئیسی از نگاه رهبر معظم انقلاب بود که در این غزل ۶ بیتی به آنها اشاره شد.

حمیدی اضافه کرد: این اثر هم‌اکنون در شبکه‌های مختلف تلویزیونی در حال پخش است.

متن شعر نماهنگ «شهید خدمت» که به مناسبت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان تهیه و منتشر شده، به قرار زیر است:

صاف بود و ساده بود و ساده رفت

از جهان آزاد بود، آزاده رفت

مردمی بود و مرامش خادمی

خاکی و بی‌ادعا، افتاده رفت

سرفراز و کاردان بود و دلیر

دل سپرده آمد و دلداده رفت

او که خاکی و ولایت‌مند بود...

از سبوی عشق، مستِ باده رفت

روی دوش کوه بر بام وطن

آن سوارِ چابک و آماده رفت.

چون زلال آینه همراه نور

او پیاده در غروب جاده رفت

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران که عصر یکشنبه سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از آیین افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رییس‌جمهور و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

آیین تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهانش روز سه‌شنبه اول خرداد در تبریز و قم و روز چهارشنبه دوم خرداد در تهران برگزار شد و آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بر پیکر این شهیدان خدمت نماز خواندند؛ تشییع پیکر این شهدای والامقام روز پنجشنبه سوم خرداد نیز در بیرجند و مشهد برگزار در حرم مقدس امام هشتم (ع) به خاک سپرده شود.

منبع: ایرنا

برچسب ها: نماهنگ ، شهید رئیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۱ تير ۱۴۰۳
سلام، عالی بود، رحمت الهی بر رئیس‌جمهورشهید خادم امام رضا علیه السلام ابراهیم رئیسی و همراهانشان باد،الهم وصل علی محمد و آل محمدوعجل الفرجهم.