در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد:

زمان انتشار نامه رهبر انقلاب به دانشجویان معترض آمریکا بسیار معنادار بود

پاک آیین گفت:آمریکا با حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی و نظامی از اسرائیل، نقش اساسی در ادامه کشتار و جنایت این رژیم داشته است.

محسن پاک آیین دیپلمات سابق کشورمان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان در ارتباط با نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان معترض در آمریکا اظهار کرد: نامه رهبر انقلاب به دانشجویان معترض آمریکا درست در زمانی صادر شد که اکثریت مردم جهان از جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه و رفح به شدت متنفر بودند و از این رژیم کودک‌کش ابراز انزجار می‌کردند؛ لذا زمان صدور نامه از سوی رهبر انقلاب بسیار مناسب و معنادار بود.

وی ادامه داد: ایشان با لحن دلسوزانه و پدرانه دانشجویان معترض را انسان‌هایی شرافتمند و با وجدان معرفی کرده که این امر موجب افزایش نفوذ و اثرگذاری این نامه شد.

پاک آیین افزود: رهبر انقلاب در این نامه دانشجویان حامی فلسطین را بخشی از جبهه مقاومت خواندند و این اقدام بدیع به معنای تعریف جدید از جغرافیای مقاومت است که گستره جغرافیایی و اندیشه‌ای آن را به نقطه‌ای بسیار دورتر از غرب آسیا و در قلب آمریکا به منزله حامی اصلی رژیم صهیونیستی می‌برد.

وی تاکید کرد: در واقع از منظر رهبر انقلاب این دانشجویان معترض حامی فلسطین که اغلب غیر مسلمان هستند با محکومیت نسل‌کشی در غزه در قالب تظاهرات گسترده و به رغم خطر بازداشت و دستگیری و انواع و اقسام فشارها، روش جدیدی را در یک جغرافیای تازه برای حمایت از فلسطین و غزه ابداع کرده و لذا با این اقدام به جبهه مقاومت پیوسته‌اند. داستان تاسیس این رژیم جعل این روایتی است که به دلیل اعمال سانسور امپراتوری رسانه‌ای صهیونیسم به گوش بسیاری از مردم جهان و به ویژه دانشجویان آمریکایی نرسیده است. سالیان طولانی و به قدمت تأسیس اسرائیل، از رژیم صهیونیستی در آمریکا و غرب به منزله نماینده یهود در سرزمین موعود یاد می‌شود.

سفیر سابق ایران در  جمهوری آذربایجان تصریح کرد: این در حالی است که جمعیت زیادی از یهودیان نه تنها این رژیم را نماینده دین یهود نمی‌شناسند بلکه جنایات این رژیم را علیه مردم مظلوم فلسطین، خلاف تمام آموزه‌های تورات و تعالیم پیامبران الهی می‌دانند. نامه رهبر انقلاب به دانشجویان آمریکایی این مسئله را صادقانه مطرح کرد که پس از جنگ جهانی، چند هزار تروریست به مرور وارد فلسطین شدند و این سرزمین را با کشتار و جنایات بی‌رحمانه غصب کردند و دولت اسرائیل از همان آغاز با جنایت و خون در این منطقه متولد شد.

وی افزود: افشای چهره واقعی آمریکا به منزله حامی اصلی رژیم صهیونیستی را از جمله دیگر محور‌های مهم نامه رهبر معظم انقلاب بود. آمریکا با حمایت‌های همه‌جانبه سیاسی و اقتصادی و نظامی از اسرائیل، نقش اساسی در ادامه کشتار و جنایت این رژیم داشته است.

پاک آیین در انتها گفت: نکته مهم این نامه، بشارت و نوید رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی مبنی بر حتمی بودن تحول در نظم ظالمانه حاکم بر جهان است و هدف از این توصیه احیا و تقویت روحیه حقیقت‌طلبی در قلب و روح دانشجویان و سایر مخاطبان است تا با تداوم مقاومت خود برای دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم، با آگاهی و بصیرت در مسیری جدا از مسیر فریب و ریاکاری دولتمردان خود، قدم بردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار