وزیر ارتباطات:

اجرای ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در ۳۰۰ شهر ارمغان دولت سیزدهم است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۱۰ هزار کیلومتر فیبرنوری در ۳۰۰ شهر، ارمغان دولت سیزدهم است که ۴۰ درصد خانوارهای شهری را زیر پوشش قرار داد.

عیسی زارع‌پور روز شنبه در حاشیه آیین افتتاح طرح بزرگ فیبرنوری در شهرستان سملقان خراسان شمالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های ارتباطی در شرکت ارتباطات زیرساخت که شبکه مادر مخابراتی کشور را پشتیبانی و نگهداری می‌کند، توسعه خوبی داشته است به طوری که علاوه بر ظرفیت شبکه انتقال، ظرفیت شبکه IP کشور ۲ برابر شده است.

وی افزود: اجرای طرح فیبرنوری در حدود ۳۰۰ شهر به تمام شده است و تا پایان ۱۴۰۴ تمامی شهرها زیر پوشش این فناوری قرار می گیرند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: امروز هشت میلیون خانوار که ۴۰ درصد از جمعیت شهری را شامل می شود تحت پوشش این فناوری قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: امروز تمامی خراسان شمالی زیر پوشش فیبر نوری رفت و اینترنتی که در خراسان شمالی تقدیم شد بالای سرعت ۹۰۰ مگابیت در ثانیه است که سرعت دانلود ۲۰۰ برابر و سرعت آپلود ۸۰ برابر شده است.

زارع پور خاطرنشان کرد: اینک سرعت اینترنت از ۱۰ تا ۲۰ مگابیت در ثانیه به هزار رسیده است و این خود زیرساخت بسیار مهمی است که می تواند تحول بزرگی را در حوزه های اقتصاد، صنعت، آموزش و فرهنگ ایجاد کند.  

 توسعه شبکه فیبرنوری و ایجاد زیرساخت ارتباطی مناسب و دسترسی مردم به ارتباطات پرسرعت، با کیفیت و امن از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

ضریب نفوذ اینترنت ثابت و سیار در استان ۱۴۰.۳۳ درصد است و بیش از یک میلیون و ۲۲۹ هزار مشترک اینترنت ثابت و سیار در این خطه وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۲ تير ۱۴۰۳
اینترنت داغون میراث کیه؟