سفر پوتین به کره شمالی سیگنالی برای آمریکا بود

طبق مقاله نشریه آدوانس با تضعیف اراده سیاسی آمریکا در جهان، سفر پوتین به کره شمالی را باید سیگنالی برای واشنگتن در نظر گرفت.

نشریه آدوانس Advance در مقاله‌ای نوشت: سفر دولتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به کره شمالی، سیگنالی برای ایالات متحده بود که کرملین شروع به تقویت روابط با شرکای خود کرده است.

در مقاله این نشریه آمده است: «سفر پوتین به کره شمالی پیامی مستقیم به ایالات متحده است که مسکو شروع به ایجاد روابط فعال با کشور‌هایی کرده است که دیدگاه‌های مشترک با آنها به خصوص در مورد آمریکا دارد. این اقدام نه تنها موجب افزایش نفوذ روسیه در بسیاری از مناطق و کشور‌ها می‌شود بلکه اراده سیاسی آمریکا را کاهش می‌دهد.

به نوشته این نشریه، اراده سیاسی واشنگتن در حال از دست دادن قدرت خود در برخی مناطق جهان است که باعث می‌شود آنها «طرف خود را از آمریکا به روسیه تغییر دهند».

در پایان این مقاله آمده است: «این روند ممکن است تسریع شود، زیرا کشور‌هایی که آشکارا بر روی اتحاد و همکاری با روسیه شرط بندی می‌کنند، می‌دانند که در پشت روسیه نیز چین قرار دارد و با هم نیروی محسوسی را نشان می‌دهند که ممکن است جایگزینی قدرتمند در صحنه جهانی شود.»

پیش از این، ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در مصاحبه با روزنامه‌نگار دمیتری کیسلیوف برای روسیا ۱ و ریانووستی گفته بود که اگر نیرو‌های آمریکایی در اوکراین ظاهر شوند، روسیه با آنها به عنوان مداخله‌گر رفتار خواهد کرد و ایالات متحده این را درک می‌کند.

مترجم: اعظم پورکند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار