۱۹۵ میلیارد تومان، ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان خراسان جنوبی

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۹۵ میلیارد تومان گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

پیشدادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: ۱۱ هزار و ۵۱ تن گندم از کشاورزان استان امسال خرید تضمینی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲ درصد رشد داشته است.

او افزود: خرید تضمینی گندم ابتدای خرداد امسال از شهرستان نهبندان شروع شد و ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان، هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال بوده که تاکنون به حساب آنان واریز نشده است.

پیشدادیان بیان کرد: پیگیری و تلاش‌ها برای واریز مطالبات کشاورزان از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی و سازمان جهاد کشاورزی استان در حال انجام است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی اظهار کرد: این مقدار گندم با ۲ هزار و ۶۶۲ محموله از ۲ هزار و ۵۴۳ کشاورز خریداری شده و بیشترین گندم متعلق به شهرستان بشرویه است.

او افزود: ۱۷ مرکز ویژه خرید گندم برای تسهیل در خرید محصول کشاورزان آماده تحویل گرفتن دسترنج گندم‌کاران استان است.

پیشدادیان تصریح کرد: از این تعداد ۱۵ خرید مباشر و ۲ مرکز خرید ملکی از ابتدای خرداد تا نیمه شهریور نسبت به تحویل گندم مازاد بر نیاز کشاورزان اقدام می‌کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی گفت: قیمت خرید هر کیلوگرم گندم معمولی امسال ۱۷۵ هزار ریال و گندم دروم ۱۸۰ هزار ریال است که از سوی شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.