افزایش ۶ هزار مگاواتی مصرف برق در کشور

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: میزان مصرف برق به ۷۳ هزار و ۶۴۴ مگاوات رسیده که معادل مصرف برق در ۱۵ مرداد ماه سال گذشته است که ۶ هزار مگاوات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته ایم.

مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق  و مدیرعامل شرکت توانیر در گفت وگوی ۱۳ شبکه خبر با بیان اینکه طبق آمار‌های ارائه شده یک رشد ۱۰ درصدی مصرف برق در بهار امسال داشته ایم که یک رشد نا متعارف بوده است گفت:  میزان مصرف برق در حال حاضر به  ۷۳ هزار و ۶۴۴ مگاوات رسید که ۶ هزار مگاوات این عددنسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته  بیشتربوده است چراکه  نزدیک به این رکود در ۱۵ مرداد سال گذشته  اتفاق افتاده بود.

وی ادامه داد: هرساله یک میلیون  مشترک جدید برق متصل شده همچنین  ۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات متقاضیان صنعتی به سیستم برقی کشور  متصل می‌شوند خوشبختانه امسال  در بخش صنعتی ۱۰ درصدی انرژی بیشتری تحویل داده ایم که بخشی از ناشی از  نیروگاه‌های است که  احداث شده است به طوری که  روز گذشته نیروگاه فودلاد مبارکه با ظرفیت ۳۰۷ مگاوات اضافه شده است.

رجبی مشهدی بیان کرد: طبق هدف گذاری صورت گرفته همزمان با کاهش ساعات اداری کشور مقرر شده بود که ۱۵۰۰ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق داشته باشیم که تا به امروز ۸۲۱ مگاوات رکوردی بوده است که در بخش اداری ونهاد‌های عمومی ثبت شده است که از تمامی ادارات درخواست صرفه جویی بیشتر در مصرف برق را داریم.

او بیان کرد: هیچ محدودیتی برای مشترکان صنایع کوچک نداریم و مشترکان در شهرک‌های صنعتی بزرگ هم یک روز در هفته محدودیت برق دارند  امسال هم امیدواریم با اجرای پویش با انرژی بتوانیم زمینه را برای بهبود وضعیت صنعت برق کشور فراهم کنیم.

خبرنگار: محبوبه کباری

برچسب ها: مصرف برق ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار