آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان در تابستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پایگاه های اوقات ‌فراغت‌ دانش‌آموزی فرصتی برای آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان است.

عبدالله حبیبی با اشاره به افتتاح طرح جامع غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان خوزستان از ابتدای تیرماه، گفت: تاکنون بالغ بر ۶۱۷ پایگاه اوقات فراغت تابستانه در سطح استان فعال شده است و از امروز این طرح در سراسر استان آغاز به کار خواهد کرد البته بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی ما افزایش این عدد تا سقف ۱۵۰۰ پایگاه فعال در ادامه فصل تابستان است.

او می‌گوید: شعار امسال پایگاه های اوقات فراغت "تربیت بدون توقف" است و بر این اساس مدرسه به عنوان کانون فرهنگی تربیتی محله نقشی بنیادین و کلیدی در تحقق اهداف و برنامه های طرح جامع ساماندهی اوقات فراغت در استان خوزستان دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در عین حال با اظهار اینکه مهارت آموزی و تربیت هنری می بایست به صورت ویژه در دستور کار پایگاه های اوقات فراغت تابستانی قرار گیرد؛ خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش از امکانات و فضاهای مناسبی از جمله کانون‌ها، مراکز دارالقرآن و سالن‌های ورزشی و نیروهای توانمند در تابستان استفاده خواهد کرد تا اوقات فراغت خوبی برای دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با تاکید بر لزوم فعالیت دانش‌آموزان در تابستان، افزود: ما معتقد هستیم آموزش و پرورش تعطیلی نخواهد داشت و مدرسه کانون تربیتی محله خواهد بود و نقش خود در حوزه آموزش و پرورش را انجام می‌دهد که در این راستا همه ظرفیت‌ها در تابستان برای استفاده دانش‌آموزان فعال خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به افتتاح و فعالیت ۶۱۷ پایگاه فراغت در خوزستان از امروز گفت: امیدوارم در مسیری قرار بگیریم که دانش‌آموزان هنرمند داشته باشیم که علاوه بر مهارت‌های زندگی، مهارت‌های فنی را هم آموزش ببینند و در آینده از این هنر خود در زمینه تجارت هم استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: از همه فرمانداران در سطح شهرستان‌ها به عنوان روسای آموزش و پرورش انتظار داریم از نظر مالی و تقویت روحی از همکاران ما حمایت کنند.

حبیبی در پایان با تاکید بر ضرورت توجه به تحقق مفاد سند تحول بنیادین در همه سطوح آموزش و پرورش؛ ادامه داد: تحقق ساحت تربیت عبادی اخلاقی می بایست از طریق توجه ویژه به برنامه های تربیتی در سطح پایگاه های اوقات فراغت دنبال شود چرا که اساس کار آموزش و پرورش تربیت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار