افتتاح ۱۲ طرح بهداشتی و درمانی در استان سمنان

۱۲ طرح بهداشتی و درمانی دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سمنان و شاهرود همزمان با افتتاح ۶۷۸ طرح حوزه سلامت سراسر کشور افتتاح شد

مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان استان سمنان یکی از این طرح‌ها بود. این مرکز در وسعت ۶ هزار مترمربع به ارزش ۹ هزار میلیارد ریال با حضور ویدئوکنفرانسی محمد مخبر سرپرست نهاد رییس‌جمهور و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و حضور رییس سازمان غذا و دارو و مسوولان افتتاح شد.

کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت : احداث مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان در استان سمنان از سال ۱۳۹۰ کلید خورد، این مرکز دارای ۵۲ تخت بستری و بخش‌های تصویربرداری، آزمایشگاه، پزشکی هسته‌ای، غربالگری سرطان، ام‌آرآی، شیمی‌درمانی سرپایی و بستری، رادیوتراپی، یددرمانی و براکی‌تراپی است. مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان با پیگیری‌های انجام شده پیشرفته‌ترین تجهیزات ممکن از جمله اسپکت، سی تی سیمولاتور و شتاب دهنده پرقدرت رادیوتراپی را داراست. این مرکز که به نام رییس جمهور شهید دکتر رئیسی نامگذاری شد. همچنین با حضور حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و داروی کشور نخستین انبار استراتژیک دارو و ملزومات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سمنان افتتاح شد.

 

 

این مرکز ذخیره دارو با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال و در وسعت ۴۵۰ متر مربع با ظرفیت ذخیره سازی ۶ ماهه انواع دارو برای مواقع اضطراری ساخته شده است. ستاد شبکه و مرکز بهداشت و درمان گرمسار با سرمایه‌گذاری ۳۴۰ میلیارد ریال، افتتاح ششمین پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی در سمنان، افتتاح آزمایشگاه تشخیص طبی شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه از دیگر طرح‌های افتتاح شده است. همچنین در شاهرود ، دو طرح دانشگاه علوم پزشکی شاهرود به صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

این دو طرح شامل توسعه بلوک زایمانی و بخش تخصصی و فوق تخصصی اطفال بیمارستان بهار شاهرود بود. ایاد بهادری منفرد رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: توسعه بلوک زایمان بیمارستان بهار با زیربنای یک هزار و ۶۲۰ مترمربع و اعتباری ۸۵ میلیارد تومان راه‌اندازی شد. ایاد بهادری‌منفرد با بیان اینکه ۶ بلوک زایمانی به مجموعه این بیمارستان اضافه شد، افزود: با راه‌اندازی این بلوک‌ها ۵۶ تخت، سه اتاق عمل و تخت‌های بستری فعال شدند.

وی از اجرای طرح توسعه بخش تخصصی و فوق تخصصی اطفال بیمارستان بهار شاهرود خبر داد و گفت: این مجموعه با زیربنای یک‌هزار و ۲۰۰ مترمربع با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان افتتاح شد. بهادری‌منفرد با بیان اینکه ۴۴ تخت ویژه اطفال به این بخش اضافه شد، ابراز کرد: برای افتتاح این ۲ طرح در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه و ۱۰۰ تخت به تجهیزات بیمارستان بهار افزوده شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار