مراجعه ۲۴ نفر برای اهدای پلاکت به مرکز انتقال خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال ۲۴ نفر تنها برای اهدای پلاکت به مرکز انتقال خون استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند .

مریم میرزاده مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تأمین نیاز خونی مراکز درمانی همواره در اولویت قرار دارد از اجرای برنامه جذب اهداکنندگان خون زیر ۳۵ سال در این استان خبر داد.

مریم میرزاده گفت: با توجه به اهمیت تأمین خون و فرآورده‌های آن برای بیماران نیازمند و مراکز درمانی استان کرمانشاه، هم‌اکنون ذخایر خونی استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اما باید بدانیم این نیاز همیشگی است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: با توجه به نیاز همیشگی و دائم مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های آن، اهداکنندگان باید به صورت مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کنند، زیرا عمر فرآورده پلاکت تنها سه روز است و اگر دو روز با کاهش اهداکننده مواجه باشیم دچار مشکل خواهیم شد.

میرزاده بیان کرد: در آستانه سفر‌های تابستانی و احتمال تصادفات جاده‌ای و عمل‌های جراحی سرپایی از اهداکنندگان خون تقاضا داریم اهدای خون را فراموش نکنند، زیرا همواره بیمارانی به این فرآورده‌های مهم و حیاتی نیازمند هستند و اهدای خون به‌معنای واقعی کلمه اهدای زندگی است.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۹ هزار نفر به مرکز انتقال خون استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند که بیش از ۱۶ هزار نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آمار اهدای خون ۱۸ درصد رشد داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۴ نفر تنها برای اهدای پلاکت به مرکز انتقال خون استان کرمانشاه مراجعه کرده‌اند، اما این مرکز از طریق اهدای خون سایر افراد پلاکت مورد نیاز مراکز درمانی را تأمین می‌کند.

میرزاده افزود: از مجموع بیش از ۱۶ هزار نفر اهداکننده خون، ۹۴ درصد آقایان و ۶ درصد بانوان هستند که اهدای خون بانوان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد افزایش داشته و یکی از برنامه‌های اصلی مرکز انتقال خون با توجه به افزایش سن اهداکنندگان، جذب اهداکنندگان جوان با سن زیر ۳۵ سال است تا در آینده با مشکل مواجه نشویم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.