در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نکات سلامتی برای شرکت در پیاده‌روی‌های جمعی مانند جشن غدیر

یک متخصص فیزیوتراپی توصیه کرد: هموطنان در جشن چند کیلومتری غدیر از کفش‌های لژدار و کتانی استفاده کنند.

به مناسبت ۱۸ ذی الحجه سالروز عید امامت و ولایت امیرالمومنین پیاده روی چند کیلومتری برگزار می شود.

در مهمانی چند کیلومتری عید غدیر همه اقشار جامعه حضور پیدا می‌کنند. اگر در این پیاده روی برخی اصول را رعایت نکنیم نه تنها باعث شادی نمی‌شود بلکه باعث آسیب به بدن و ناراحتی نیز می‌شود. در همین راستا با یک متخصص فیزیوتراپی به گفت و گو پرداختیم تا توصیه‌هایی را به افرادی که مایلند در این رویداد شرکت کنند؛ ارائه کند.

کیوان ادیب حسامی، متخصص فیزیوتراپی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان این که پیاده روی برای تمام افراد مناسب است و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند؛ گفت: برای حفظ سلامت بدن استفاده از کفش مناسب توصیه می‌شود. بهتر است افراد از کفش‌های لژدار و کتانی که تهویه دارد٬ استفاده کنند. 

او با بیان این که کفی نرم باعث جلوگیری از فشار به پای اشخاص می‌شود؛ ادامه داد: کفی و کفش مناسب علاوه بر این که سلامت پا را تضمین می‌کنند؛ می‌توانند در حفظ راستای ستون فقرات، جلوگیری از آسیب به کمر، گردن و ضربه گیری برای جلوگیری به آسیب رسیدن به عضلات پا موثر باشند.

وی با بیان این که بهتر است افراد هر ۴۰ دقیقه که پیاده روی می‌کنند ۱۵ دقیقه به پای خود استراحت دهند؛ اظهار کرد: افراد در پیاده روی حتما مصرف مایعات را جدی بگیرند و در طول پیاده روی بطری آب را به همراه داشته و مرتب مصرف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۱ ۰۶ تير ۱۴۰۳
راهپیمایی های مختلط = مرکز فساد