کتاب «صبح شام»؛ روایت شهید امیرعبداللهیان از کشور‌های محور مقاومت

کتاب «صبح شام» که شامل روایت مستقیم شهید حسین امیرعبداللهیان از محور مقاومت است، در کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران نقد و بررسی می‌شود.

مرضیه یگانه، مسئول کتابخانه عمومی پارک شهر در برنامه «سلام خبرنگار» شبکه خبر درباره کتاب «صبح شام» که شامل روایت مستقیم شهید حسین امیرعبداللهیان از محور مقاومت است، گفت: کتاب «صبح شام» به توصیه سردار حاج قاسم سلیمانی به نگارش درآمده است. در ابتدا قرار بود انتشار «صبح شام» از سوی دفتر مطالعات سیاسی وزارت امور خارجه انجام شود، ولی به دلیل تخصصی بودن انتشارات به پیشنهاد رئیس وقت حوزه هنری در انتشارات سوره مهر منتشر شد.

یگانه ادامه داد: این کتاب شامل روایت مستقیم از شهید حسین امیرعبداللهیان است، که آقایان سعید فخرزاده و علی‌اصغر محمدی مصاحبه‌های کتاب را جمع‌آوری کردند. آقای محمدمحسن مصحفی هم مصاحبه‌ها را تدوین کرد، که منجر به شکل‌گیری کتاب «صبح شام» شد. این کتاب روایت دورانی است که شهید امیرعبداللهیان به عنوان معاون وزارت امور خارجه منصوب شد و روایت کتاب تا بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی و انتقام ایران ادامه می‌یابد.

مسئول کتابخانه عمومی پارک شهر با بیان اینکه ابتدای کتاب «صبح شام» به محور مقاومت می‌پردازد؛ اینکه چرا حوزه مقاومت به سمت کشور سوریه کشیده می‌شود، توضیح داد: در این مدت ۲۵ روز که کتاب برای کتابخانه عمومی خریداری شد، حداقل ۴۰ نفر کتاب را خواندند. 

شهید امیرعبداللهیان در مقدمه کتاب نوشته: «سردار سلیمانی یکسال قبل از شهادت و آسمانی شدن و به خدا پیوستن، در دیداری به بنده تاکید کردند که برای انتقال پیام رشادت ها، شهادت‌ها، شجاعت‌ها و حتی جنایات و خیانت‌ها در سوریه و منطقه غرب آسیا، بخشی از خاطرات خود را مکتوب و منتشر نمایم».

گفتنی است کتاب «صبح شام» در سی‌و هشتمین نشست نقد و بررسی کتاب پایگاه بزرگسال کتابخانه مرکزی پارک شهر تهران نقد و بررسی می‌شود. در این نشست عباس خامه‌یار به عنوان منتقد اثر و سعید فخرزاده، نماینده گروه مؤلفین کتاب سخنرانی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.