مقام سابق صهیونیست: نباید وارد جنگ گسترده با حزب‌الله شویم

یکی از فرماندهان سابق رژیم صهیونیستی تاکید کرد این رژیم در شرایطی قرار ندارد که وارد جنگ همه جانبه با حزب‌الله لبنان شود.

یسرائیل زیو، سرلشکر سابق و رئیس سابق بخش عملیات در ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی تاکید کرد که ورود به جنگ گسترده با لبنان در صورت وقوع، در بدترین زمان ممکن برای این رژیم رخ خواهد داد.

براساس گزارش المیادین، زیو در ادامه گفت که ورود به سخت‌ترین جنگ پس از ۹ ماه، کل جبهه داخلی رژیم را شامل می‌شود، با این سوال که آیا اسرائیل  دلیل خوبی برای ورود داوطلبانه به این جنگ دارد یا نه؟ همراه است. او ادامه داد: با همه مشکلاتی که اسرائیل دارد نباید وارد جنگی شود که حتی هدفش را هم نمی‌داند.

زیو تاکید کرد: گزینه درگیر کردن اسرائیل در یک جنگ فرسایشی طولانی گزینه‌ای راحت برای حزب‌الله است، زیرا می‌داند که اسرائیل در باتلاق عمیقی در غزه است که راه‌حلی برای آن وجود ندارد، در حالی که وضعیت در شمال بسیار دشوار است. 

این مقام صهیونیست افزود که وارد شدن به چنین جنگی نوعی پیروزی برای حزب‌الله خواهد بود، آن هم در زمانی که شهرک‌های شمال را در هم می‌کوبد و به تیپ‌های ارتش اسرائیل که به سمت شمال می‌روند اهمیتی نمی‌دهد.

از سویی دیگر زیو با اشاره به ادامه نبرد در نوار غزه و حضور نیرو‌های آن بدون اهداف مشخص در این منطقه، گفت: در غزه مدیریت جنگ وجود ندارد و مشخص نیست که دولت چه کاره‌ می‌کند. 

دیروز، رسانه‌های صهیونیستی به نقل از ایلان لوتان، یکی از مقامات ارشد سابق شین بت، گفتند که شهرک‌های شمال عاری از شهرک‌نشنان و ویران شده اند. دقیقا همان اتفاقی که در کریات شمونه و المناره اتفاق افتاده است.

ایلان لوتان پرسید: اسرائیل بعد از ۹ ماه جنگ علیه حزب‌الله چه می‌خواهد بکند، تا دو سال به همین منوال ادامه می‌دهد یا می‌خواهد واقعیت را تغییر دهد؟. برای حزب الله و نصرالله اگر جنگ ادامه پیدا کند، یک معادله برد-برد است.

پیشتر اسحاق بریک، سرلشکر بازنشسته ارتش اشغالگر اسرائیل هشدار داده بود که اعلام جنگ تل آویو به لبنان به معنای خودکشی دسته جمعی صهیونیست‌ها به سرکردگی نتانیاهو، گالانت و هالیوی است. او تاکید کرد عواقب جنگ علیه لبنان خطرناک‌تر از آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، خواهد بود.

مترجم: مینا عظیمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۳ تير ۱۴۰۳
جنگ با حزب الله باعت بسته شدن کانال سوئز میشه
آخرین اخبار