لزوم استفاده از دیدگاه‌های نخبگان در مسایل قضایی

در نشست هم اندیشی رئیس کل دادگستری استان با حقوقدانان، اساتید حوزه و دانشگاه و نخبگان استان کردستان بر لزوم استفاده از دیدگاه و نظرات نخبگان در مسایل قضایی و اجتماعی تاکید شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان دراین نشست با بیان اینکه اجرای عدالت و عدم عبورازخط قرمزقانون دردستگاه قضا درراس اموراست گفت: آشنایی مردم به قانون مداری ازمهمترین برنامه‌های در دستور کارست که همه نخبگان وحقوقدانان باید در این زمینه به دستگاه قضا کمک کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه برای اولین باردوره جذب کارآموزی با همکاری دانشگاه کردستان برگزارمیشود گفت: درحوزه احقاق حقوق عامه مردم همه باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تقویت بنیان خانواده در پرونده‌ها به کاهش یک درصدی پرونده‌های طلاق گریزی زد وگفت:طرح مشاوره حقوقی هر مسجد یک حقوقدان با هدف ارتقا فرهنگ حقوقی مردم در کردستان در حال اجراست که باید تقویت شود.

هدف از اجرای این طرح، رشد و ارتقای فرهنگ حقوق مردم و وظایف شهروندی، صلح و سازش، ارتقای فرهنگ قانون گرایی، زمینه سازی برای تحکم بنیان خانواده و کاهش طلاق و افزایش اعتمادعمومی به دستگاه قضایی است.

جباری دادستان عمومی و انقلاب مرکزاستان کردستان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه وکلا میتوانند با احقاق حقوق و اجرای عدالت و همچنین ایجاد امنیت و توسعه روانی در جامعه به دستگاه قضا کمک کنندگفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش و مصالحه دررسیدگی به پرونده‌ها یکی دیگر از راه‌های کمک وکلا به دادگستری است.

در ادامه این نشست، ایجاد رویه واحد در دادگستری برای رسیدگی به پرونده‌ها، برگزاری نشست‌های قضایی و اموزش به عامه مردم وهمچنین توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق، کولبری وهمچنین رفع معضلات شهری ازجمله سگ‌های ولگرد در سطح استان، ازجمله سخنانی بود که اعضای این جلسه برآن تاکید کردند

برچسب ها: دادگستری ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.