آزادی ۸۵ زندانی استان گیلان در هفته قوه قضاییه

۸۵ نفر از زندانیان استان گیلان به مناسبت هفته قوه قضاییه به آغوش خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

معاونان قضایی دادگستری گیلان امروز به همراه تعدادی از قضات دادگاه‌ها و دادسرای رشت به مناسبت هفته قوه قضاییه از زندان مرکزی این شهر بازدید کردند.

سیف الله مسرور، معاون قضایی رئیس کل و دبیر هیئت بازرسی و نظارت بر حقوق شهروندی دادگستری گیلان با تبریک هفته قوه قضاییه گفت: ۸۵ نفر از زندانیان استان به مناسبت این هفته به آغوش خانواده‌های خود باز خواهند گشت.

او با اشاره به اینکه در ۳ ماه گذشته ۱۰۱ نفر توسط ستاد دیه آزاد شده اند، افزود: این اتفاق مبارک در طول سال در تمامی زندان‌های استان گیلان تکرار خواهد شد.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه مجازات در اسلام هدف نیست تصریح کرد: از ابزار مجازات تنها در راستای اصلاح و تأدیب مجرمان استفاده می‌شود.

مسرور با تأکید بر بهره گیری از مجازات‌های جایگزین حبس گفت: یکی از عواملی که به اعتراض آراء قضایی در محاکم منجر می‌شود شدید بودن احکام است که اگر از ابتدا از مجازات‌های جایگزین حبس استفاده شود مقبولیت بیشتری خواهد داشت.

آزادی ۸۵ زندانی استان گیلان در هفته قوه قضاییه

او ابراز امیدواری کرد: زندانیانی که امروز از زندان آزاد شده و به آغوش خانواده هایشان باز می‌گردند، در مسیر صلاح و درست حرکت کنند، زیرا اگر مجددا مرتکب جرم شده و به زندان برگردند نمی‌توانند از این ارفاقات قانونی بهره‌مند شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.