۴۱ مرکز توسعه خدمات کشاورزی مردمی در خدمت کشاورزی استان کرمان

رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان کرمان گفت: هم اکنون ۴۱ مرکزتوسعه خدمات کشاورزی مردمی درزیر مجموعه این سازمان درخدمت کشاورزی استان است. 

محمودحاج محمدی گفت: نظام مهندسی کشاورزی استان با راه اندازی و توسعه ۳۶ مرکزخدمات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی به عنوان کانون اشاعه دانش و اطلاعات کشاورزی در محیط‌های تولیدی فعالیت میکند. 


وی افزود: سازمان نظام مهندسی با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی و تکیه بر ظرفیت‌های مردمی و مشارکت بخش خصوصی با طراحی الگو‌های جدید برای اولین بار در کشور، اقدام به راه اندازی مراکز شش گانه تخصصی غیردولتی و با تکیه بر سرمایه‌های مردمی کرده که ۲۵ مرکز خدمات مهارت آموزی و توان افزایی کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی، ۶ مرکزخدمات انتقال تکنولوژی‌های نوین کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی، ۳ مرکز تخصصی علوم و فنون کشاورزی غیردولتی، ۳ مرکزکسب و کار‌های نوین کشاورزی غیردولتی، ۲ مرکز پژوهش‌های کاربردی کشاورزی غیردولتی و یک مرکز خدمات مدیریت صادرات کشاورزی و منابع طبیعی غیردولتی ازجمله زیرمجموعه‌های این سازمان است. 

وی تصریح کرد:در حوزه آموزش این سازمان، تاکنون تعداد ۳۲۶ دوره آموزشی در حوزه‌های دام، طیور، شیلات، گلخانه، صنایع تبدیلی برگزار شده است.


وی تعداد فارغ التحصیلان کشاورزی عضو سازمان در کرمان را ۶۰۷‪۸ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۰۵‪۲ کارشناس دارای پروانه اشتغال بوده و ۳۱۶ نفر در سازمان ارجاع کار این سازمان فعالیت جدی دارند.


حاج محمدی تاکید کرد: در بازه زمانی سه ساله درحوزه صدور مجوز‌ها در طیور صنعتی ۶ هزار و ۵۶۷‪مجوز بهره‌برداری، در شیلات ۸۱۳‪مجوز بهره برداری در آبزی پروری روستایی هزارو ۳۲۱ مجوز بهره برداری و در حوزه گلخانه ۵۵ هزار و ۱۲۵‪مجوز صادر شده است.


وی همچنین از موفقیت در اجرای طرح‌های مرتعداری با کمک بهره برداران، طرح‌های امور اراضی وتربیت مسئول فنی برای واحد‌های تولید دام و گیاه در این سازمان خبر داد.

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار