توصیه‌های انتخاباتی پلیس فتا استان یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد، از فعالیت کارگروه پلیس فتا در مرکز استان و شهرستان‌ها با هدف حفظ آرامش و امنیت چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ حسن ابوالحسینی رئیس پلیس فتا استان یزد گفت: پلیس فتا براساس وظایف قانونی و تخصصی با استفاده از ظرفیت‌های در اختیار، تلاش خواهد نمود تا همه جریانات را بموقع رصد نموده و با همکاری دادگستری استان و شهرستان‌ها و هم‌افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط، در صورت مشاهده هرگونه موارد مجرمانه که به نحوی امنیت انتخابات را تحت تأثیر قرارداده یا باعث برهم خوردن آرامش مردم شود، برخورد متناسب قانونی را انجام خواهد داد.

وی افزود: مواردی نظیر ترویج شایعات و دروغ پراکنی، تهمت و افترا، انتشار اخبار در راستای تشویش اذهان عمومی، انتساب مطالبی خلاف حقیقت به افراد و پخش هر گونه مستندات جعلی در فضای مجازی به طوری که باعث اهانت و توهین به شهروندان شود، از جمله مصادیق نشر اکاذیب در فضای سایبری است. 

رئیس پلیس فتا استان یزد با اشاره به اینکه طبق قانون، هرگونه انتشار مطالب منفی درباره نامزد‌های انتخاباتی و گروه‌های سیاسی در رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی ممنوع بوده، خاطر نشان کرد در صورت مشاهده، افراد متخلف تحت تعقیب قرار می‌گیرند.

وی در خصوص رعایت موارد تبلیغات توسط مدیران شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: مدیران کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی باید بدانند انتشار محتوا و تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی باید منطبق بر قوانین انتخاباتی باشد و مدیران نباید نتایج آرای کاندیدا‌ها را پیش از موعد اعلام نتایج قطعی انتخابات در صفحات مجازی خود منتشر کنند.

رئیس پلیس فتا استان یزد به شهروندان توصیه نمود: به شایعات و اخبار ناموثق انتخاباتی یا نتایج نظرسازی‌های کذب که در شبکه‌های اجتماعی انتشار می‌یابد توجه نکرده و جهت اطلاع از اخبار صحیح به خبرگزاری‌های معتبر بویژه صداوسیما مراجعه نمایند و در صورت مواجهه شدن با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی می‌توانند، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.fata.gov.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.