فعالیت ۲۵ هزار عوامل اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری در کردستان

حدود ۲۵ هزار عوامل اجرایی، نظارتی، ستادی، انتظامی و امنیتی به طور مستقیم کار برگزاری انتخابات را در استان انجام می‌دهند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان گفت: هزار و ۲۹۶ شعبه اخذ رای به صورت شهری، روستایی، ثابت و سیار برای اخذ آرا در استان تعیین شده است.

محمد رضایی افزود: شعب اخذ رای در دورترین نقاط روستایی نیز مستقر خواهد شد و در روستا‌های با جمعیت کم با صندوق سیار در ساعت مشخصی، آرا مردم اخذ خواهد شد.

وی یادآور شد: ۱۰ فرمانداری و ۲۱ بخشداری به عوان مراکز حوزه‌های انتخابات فعالیت خود را همزمان با دستور وزارت کشور آغاز کردند.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان به بحث تبلیغات نامزد‌ها و حامیانشان اشاره و با بیان اینکه تاکنون تخلفی گزارش نشده است، گفت: ستاد تبلیغات امسال در ریاست جمهوری به صورت متمرکز بوده و صدا وسیما با برنامه ریزی خوب و بسیار منسجم در بحث شناسایی و معرفی نامزد‌ها بسبار موثر عمل کرده است.

رضایی با اشاره به اینکه ستاد‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در استان فعالیت خود را آغاز و برخی نیز هنوز فعال نشده اند، اضافه کرد: ستاد‌های تبلیغاتی زیر نظر ستاد انتخابات و هیات‌های اجرایی مشغول به فعالیت هستند و دستورالعمل‌ها در خصوص نحوه تبلیغات به آنها اعلام شده و به صورت مستقیم با فرمانداری‌ها ارتباط دارند.

وی در ادامه سخنانش به روز رای گیری اشاره و اظهار کرد: چند دوره است که رای گیری الکترونیکی انجام می‌شود، اما تمام الکترونیک نیست؛ یعنی تعرفه‌ها به صورت دستی نوشته و ثبت می‌شود؛ بنابراین فرایند به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری کردستان ادامه داد: برای روز رای گیری، مردم حتما شناسنامه یا کارت ملی هوشمند همراه داشته باشند، ضمن اینکه کارت ملی قدیمی اعتبار ندارد.

به گفته رضایی، شناسنامه رای دهندگان ممهور نمی‌شود و اثرانگشت و کد ملی در سامانه ثبت خواهد شد و روز هشتم تیرماه، ساعت ۸ صبح تمام شعب، آماده اخذ رای از مردم هستند.

برچسب ها: انتخاباتی ، کردستانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.