حرکت در مسیر عدل و خداوند، راه رسیدن به عزت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: باید خویشتن داری و حرکت در مسیر عدل و خداوند را همواره مد نظر داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: فردی که می‌خواهد در این دنیا به او ظلم نشود و مورد توهین و افترا قرار نگیرد، باید ظلم نکند و به کسی توهین نکند و افترا نزند و این مهم زمانی که آدم در جایگاه بالاتر و قدرت قرار می‌گیرد، از اهمیت ویژه تری برخوردار است و باید خویشتن داری و حرکت در مسیر عدل و خداوند را همواره مد نظر داشته باشد.


حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در سلسله نشست‌های اخلاق در مکتب شهید سلیمانی به مناسبت هفته قوه قضاییه در محل حسینیه ثارالله کرمان ضمن تقدیر از تلاش کارکنان قضایی و اداری دادگستری کل استان کرمان به ویژه حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، تقدیر کرد و افزود: اگر کسانی می‌خواهند در دنیا با آنها با عدالت برخورد شود، حتما باید خودشان با عدالت باشند.


وی در ادامه ضمن تاکید بر این مطلب که عزت و ذلت نفس در مباحث اخلاقی بسیار مهم است، ادامه داد: عزت به معنای تسلیم نشدن در برابر زورگویان و زر و تزویر است و ذلت به معنای تسلیم شدن در برابر توصیه‌های خلاف حق است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان ضمن بیان این مطلب که ما موظف هستیم در طول عمر خود تلاش کنیم که عزیز باشیم و ذلیل نشویم، تاکید کرد: اینکه در مقابل زور و زر و تزویر تسلیم شویم و آنها در اراده ما نافذ باشند، مصداق ذلیل بودن است.


حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی اظهارداشت: عزت نفس موضوع بسیار مهمی است و اولین مولفه آن این است که راه خدا را طی کرده و آنگونه عمل کنیم که خداوند می‌پسندد.


وی گفت: یکی از زیرمجموعه‌های عزت، اعتماد به نفس است و دراین رابطه ادمی باید به خوداعتماد داشته باشد که می‌تواند بسیاری از امور را انجام دهد و اعتماد به نفس زیر مجموعه عزت نفس است.


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه برای عزیز شدن باید از زبان خود مراقبت کرد، عنوان کرد: کلام طیب باعث عزیز شدن می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار