خشم مغربی‌ها از لنگر انداختن کشتی جنگی رژیم اسرائیل در بندر «طنجه»

پهلو گرفتن کشتی جنگی رژیم صهیونیستی در بندر طنجه در جریان حرکت از آمریکا به سمت فلسطین اشغالی موجی از خشم در میان مغربی‌ها به راه انداخته است.

 به نقل از روزنامه رای الیوم،خبر لنگر انداختن کشتی جنگی رژیم صهیونیستی در بندر «طنجه» مغرب، بحث و جدل زیادی را در این کشور ایجاد کرده و مخالفان عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی چنین اقدامی را در سایه جنایت جنگی تل آویو در نوار غزه محکوم کردند.

جبهه مغربی حمایت از فلسطین و ضد عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کرده و آن را نه تنها نقض رای دیوان بین المللی کیفری علیه رژیم صهیونیستی دانستند بلکه در راستای تشویق دشمن صهیونیست قلمداد کردند که در نوار غزه نسل کشی می‌کند.

این مرکز حقوقی افزود که پیشتر با ارسال نامه‌هایی به مقامات مغربی درباره پهلو گرفتن کشتی‌های حامل مواد منفجره و یا سلاح برای ارتش اشغالگر هشدار داده بوده است، اما آنها به این هشدار‌ها توجهی نکرده اند.

در بیانیه این مرکز آمده است که پهلوگرفتن کشتی جنگی رژیم صهیونیستی همزمان با تداوم کشتار ساکنان غزه به ویژه زنان، کودکان و سالخوردگان به دست اشغالگران و همزمان با خشم جهانی از نسل کشی صهیونیست‌ها و تظاهرات دانشجویی در دنیا و اقدام سلحشورانه ملت و ارتش یمن در ممانعت از عبور کشتی‌های رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های مرتبط با این رژیم از باب المندب و دریای سرخ و نیز ممانعت اسپانیا با لنگر انداختن کشتی‌های رژیم صهیونیستی در بنادرش صورت گرفته است و ما آن را به شدت تقبیح می‌کنیم.

«احمد ویحمان» رئیس دیده‌بان مخالفت با عادی‌سازی روابط مغرب با رژیم صهیونیستی نیز گفت: خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده برای بررسی این امر و اتخاذ تصمیمات مناسب شدیم. اینها رسوایی‌های دولت مغرب است و نباید در قبال آنها سکوت کرد. هر طرفی باید مسئولیت اقدامات خود را بپذیرد. تاریخ به کسی رحم نمی‌کند.

این واکنش‌ها در حالی رخ می‌دهد که رسانه صهیونیستی «گلوبس» پیش از این از ورود یک کشتی تابع شرکت حمل و نقل دریایی اسرائیلی «INS Komemiyut» به بندر طنجه مغرب خبر داده بود. برخی منابع آگاه به این روزنامه گفتتد که انتقال آذوقه و تجهیزات به این کشتی در بندر طنجه صورت گرفت. این کشتی در طول مدت حضور خود در بندر طنجه، سیستم شناسایی خودکار (AIS) را خاموش کرده بود.

روزنامه «گلوبس» همچنین اعلام کرد که کشتی «آی ان اس نحشون» اسرائیل که در ماه سپتامبر گذشته وارد حیفا شده بود، نیز در مسیر خود در مغرب لنگر انداخته بود.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۵ تير ۱۴۰۳
اوح چقدر هم خشم دارند
آخرین اخبار