بازساری یک قطعه نیروگاهی دیگر در نکا

ترموکوپل‌های حفاظت یاتاقان‌های فیدپمپ‌های نیروگاه نکا بازسازی شد.

ابراهیم قلعه سری سرپرست معاونت تعمیرات شرکت مدیریت تولید برق نکا گفت:با ابتکار عمل و تخصص کارکنان امور تعمیرات ابزاردقیق نیروگاه شهید سلیمی نکا ترموکوپل‌های حفاظت یاتاقان‌های فیدپمپ‌های واحد‌های بخار بازسازی و وابستگی کشور به سازندگان خارجی این تجهیز برطرف شد.

او افزود: با توجه به عمر بالای واحد‌ها و اتمام ترموکوپل‌های موجود در انبار و اشکالات بهره برداری از ترموکوپل‌های جدید شامل: خروج مجازی فیدپمپ‌ها در اثر عملکرد مجازی سنسور‌ها و نشتی از بدنه داخلی ترموکوپل‌ها که نیازمند خروج پمپ و روغن کاری بود. ساخت بدنه ترموکوپل‌ها با پیگیری اداره ساخت داخل شرکت انجام و پس از تهیه کابل و جداسازی سنسور از ترموکوپل‌های معیوب، لحیم کاری و جانمایی سنسور در بدنه ساخته شده و همچنین وارنیش کاری و چسب کاری ترموکوپل‌ها در سایز‌های مختلف توسط کارکنان امور تعمیرات ابزاردقیق انجام گرفت.

او افزود: از نکات برجسته این پروژه می‌توان به صرفه جویی ریالی حدود ۹۷ درصدی تعمیر این ترموکوپل‌ها در مقایسه با قیمت خرید آن اشاره کرد، بگونه‌ای که ۳۰ عدد از این ترموکوپل‌ها با هزینه مورد نیاز معادل برای خرید تنها یک عدد تعمیر شده اند.

قلعه سری گفت: با توجه به نوع ترموکوپل (از نوع فنری) درحال حاضر هزینه تهیه و خرید کامل هر کدام بالغ بر ۱۵۰ میلیون ریال است و مهمتر اینکه برای تامین آن دیگر نیازی به خرید نیست و می‌توان با بازسازی این قطعه با توانمندی متخصصان داخل شرکت، از آن بهره برداری نمود.

او افزود: هر یک از واحد‌های بخار نیروگاه نکا دارای دو فیدپمپ الکتریکی و یک فیدپمپ توربینی هستند و مجموعاً ۳۸ عدد از این نوع ترموکوپل‌ها کار حفاظت دمایی از یاتاقان‌های فیدپمپ‌ها را بعهده دارند و در صورت عبور دمای نهایی یاتاقان‌ها تا حدود ۱۲۰ درجه سانتیگراد، فیدپمپ را از مدار خارج می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.