تور آموزشی صنعتگران بهشهر شهر ملی گلیج به استان گلستان برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برگزاری تور آموزشی صنعتگران بهشهر شهر ملی گلیج با ظرفیت‌های صنایع‌دستی استان گلستان، خبر داد.

حسین ایزدی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برگزاری تور آموزشی صنعتگران شهر ملی گلیچ به استان گلستان، گفت: این تور آموزشی با مشارکت شهرداری بهشهر و انجمن صنایع‌دستی شرق مازندران برگزار شد.

او بازدید از روستای زیارت، روستای ملی جاجیم، خانه‌های صنایع‌دستی و کارگاه‌های نساجی سنتی استان گلستان را از جمله برنامه‌های این خور آموزشی برشمرد و افزود: افزایش آگاهی و آشنایی با مواد اولیه با کیفیت، تکنیک‌های تولید، تجهیزات و دستگاه‌های به روز رسانی شده برای افزایش تولید و کاهش قیمت، حفظ هویت‌ها واحیای آنها ازاهداف این تور آموزشی برشمرد.

ایزدی گفت: استفاده از تکنیک رنگ‌رزی گیاهی، نخ ریسی سنتی و ترکیب بندی نقوش با نگاه خلاقانه از دیگر مباحث آموزشی تور صنعتگران صنایع‌دستی بوده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به بازاریابی و نحوه فروش محصولات به‌ عنوان دغدغه همیشگی هنرمندان، افزود: به موضوعاتی نظیر آشنایی با بازار‌های نساجی سنتی، روش‌های نوین فروش و بازدید از خانه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی استان گلستان برای ایجاد انگیزه در صنعت‌گران مازنی نیز در این تور پرداخته شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.