هوای قم در وضعیت ناسالم قرار گرفت

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به فعالیت پدیده گردوغبار گفت: وضعیت ناسالم هوای قم که از روز گذشته آغاز شده امروز نیز ادامه دارد.

محمدحسین بازگیر گفت: با شروع روز‌های گرم سال، پدیده گردوغبار بار دیگر مهمان ناخوانده قمی‌ها شده و روز‌های ناسالمی را برای همشهریان رقم زده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان کرد: با توجه به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، امروز شاخص کیفیت هوا AQI=۱۲۱ بوده و به علت آلاینده ذرات معلق (PM۱۰ و Pm۲. ۵) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

بازگیر ادامه داد: در این شرایط، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در سه‌ماهه نخست سال جاری، ۲۳ روز یعنی حدود یک‌چهارم روز‌های فصل بهار، هوای قم در وضعیت ناسالم قرار داشته است، خاطرنشان کرد: از این میان ۱۸ روز برای گروه‌های حساس و پنج روز برای عموم مردم هوا ناسالم بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه در فصل بهار امسال، ۹ روز هوا پاک و ۶۱ روز هوا در وضعیت قابل‌قبول بوده است، تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته، ۲۰ روز هوا ناسالم و ۷۳ روز پاک و قابل‌قبول بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم منشأ گردوغبار روز‌های گذشته را از سمت جنوب استان قم و شهر کاشان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با اجرای هرچه سریع‌تر مصوبات ملی و استانی و اهتمام تمامی دستگاه‌های اجرایی به وظایف محوله، شاهد کاهش گردوغبار در استان قم باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار