کشفیات فرآورده‌های دامی غیرقابل مصرف در مهاباد ۳۰ درصد افزایش یافت

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد گفت: بیش از ۹ تن انواع فرآورده‌های دامی طی سه ماهه اول امسال کشف و ضبط شده که در مقایسه با پارسال افزایش ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

عباس آغاز رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد با اشاره به کشف بیش از ۹ تن انواع فرآورده‌های دامی در این شهرستان، گفت: این میزان گوشت حاصل ۵۴۰ نوبت بازدید از مراکز عرضه فرآورده خام دامی شامل قصابی، فروشگاه‌های پروتئینی، رستوران و غذاخوری، قصابی، مرغ و ماهی‌فروشی و کبابی کشف و ضبط شده بوده است.

وی با بیان اینکه در این ۳۸ پرونده تعزیراتی نیز تشکیل شده، اضافه کرد: این فرآورده‌های دامی به دلیل پایان تاریخ مصرف، نگهداری در شرایط نامناسب و نداشتن شرایط استاندارد از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

رئیس شبکه دامپزشکی مهاباد ادامه داد: همچنین در عید قربان امسال تعداد ۶۶ رأس دام نیز بازررسی شده که به طور میانگین ۶ هزار و ۸۳۹ کیلوگرم گوشت استحصال شد و ۲۳۸ کیلوگرم گوشت استحصالی نیز ضبط شده است.

آغاز اضافه کرد: در عید قربان پارسال هم ۷۹ رأس دام بازرسی شده بود که ۱۵ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم گوشت استحصال و ۴۹۷ کیلوگرم نیز از گوشت استحصالی ضبط شده بود.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۴۲۴۴۲۲۲۸ و ۴۲۴۴۲۲۲۹ این شبکه اطلاع دهند تا در کمترین زمان موضوع بررسی شود و شهروندان از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که ممهور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

وی با اشاره به فعالیت برخی افراد سودجو در جاده‌های بین شهری و راه اندازی قصابی سیار و برخورد قاطعانه دامپزشکی با این افراد متخلف گفت: طبق نظر کارشناسان دامپزشکی گوشت دام پس از کشتار باید در زنجیره سرد حداقل به مدت ۲۴ ساعت نگهداری شود تا قابلیت مصرف داشته باشد.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت دارای بیش از ۶۰ واحد عرضه فرآورده‌های خام دامی است؛ در این شهرستان ۲۴۰ هزار راس دام سبک و ۲۴ هزار راس دام سنگین وجود دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.