در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی در مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور»

نیرومند گفت: در فاز اول تاثیرات مثبت فعالیت‌های دولت شهید رئیسی چه بوده و در بخش دوم به سراغ مردمی می‌رویم که با معضلات باقی مانده درگیر هستند.

حسین نیرومند مدیر پروژه مجموعه مستند برسد به دست رئیس‌جمهور در خصوص این مستند گفت: در فاز اول به منظور آگاه سازی مردم از نقاط عطف فعالیت‌های دولت شهید رئیسی است، به این صورت که هر جا که اقداماتی صورت گرفته تا معیشت و بحث‌های کارآفرینی رونق پیدا کند و سطح رفاه زندگی مردم ارتقا پیدا کرده باشد، برای مخاطب به تصویر بکشیم که این اقدامات صورت گرفته است.

وی افزود:این مسأله را راوی مستند هم بیان می‌کند. همچنین نقاط مثبت دوران فعالیت شهید رئیسی را بررسی می‌کند و به بیان تاثیرات مثبت این فعالیت‌ها روی زندگی مردم می‌پردازد. این راوی وارد محیط می‌شود و بدون اکتفا به تحقیق و پژوهش، با مسئولان مربوطه و افرادی صحبت می‌کند که با این مسائل و نتایج حاصل از آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند. در این راستا مصاحبه‌ای با مسئولان و کارشناسان در حوزه انجام دادیم و حتی با خبرنگاری صحبت کردیم که در دوران کرونا بیشتر با مسائل مربوط به این حوزه سروکار داشت. 

نیرومند عنوان کرد: ما در اصل در بخش اول بررسی می‌کنیم که تاثیرات مثبت فعالیت‌های دولت شهید رئیسی چه بوده و در بخش دوم به سراغ مردمی می‌رویم که با معضلات باقی مانده درگیر هستند و انتظاراتی که از رئیس جمهور دارند در قالب یک نامه به رئیس جمهور آینده خواهد رسید.

وی اظهار کرد: درهر قسمت از مستند، نخ تسبیح مرتبط با اقدامات دولت شهید رئیسی است و ازیک جایی به بعد، اقدامات مورد نیازی مطرح می‌شودکه رئیس‌جمهور آینده باید انجام دهد. درواقع درهرقسمت، به هردو موضوع پرداخته می‌شود. از مردم عادی این را می‌پرسیم که رئیس‌جمهور آینده در زمینه مورد بررسی، باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا مسائل مورد نظرشان برطرف شود. 

نیرومند عنوان کرد: در ادامه کارخانه نساجی مازندران هم جزو لوکیشن‌های است که تیم تولید مستند در حال سرکشی و بررسی هستند و با رییسان کارخانه‌ها، کارگران و مدیران مربوط با ادبیات مختلف این موضوعات را بررسی می‌کنیم و به اطلاعات مناسب برای مستند می‌رسیم.

وی در خصوص نحوه رسیدن به موضوعات این مجموعه مستند، افزود: بخشی از موضوعات مطرح‌شده در مستند توسط خود شبکه در اختیارمان قرار می‌گرفت تا سرنخ را پیدا کنیم. تیم محتوایی ما متشکل از یک سردبیر و سه نویسنده یک هفته قبل از ضبط، مستقر شدند تا تحقیق و پژوهش انجام شود. در نهایت به حدود ۴۰ تا ۴۵ موضوع رسیدیم و در جلسه مشترکی که با شبکه داشتیم، ۱۳موضوع نهایی شد. در مجموع این مستند قرار است ۱۳قسمت ۳۰دقیقه‌ای باشد. 

مدیرپروژه مستند «برسد به دست رئیس‌جمهور» خاطر نشان کرد: اتاق فکر هم در کنار تیم نویسندگی حضور داشت تا آگاه‌سازی مردم که برای‌مان مهم بود با این مستند اتفاق بیفتد. ما طی بررسی‌ها متوجه شدیم بسیاری از این اقدامات زیرساختی بوده که شاید به‌سرعت خود را نشان ندهد تا برای مردم ملموس باشد، اما به‌مرور به نتیجه خواهد رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۰۵ تير ۱۴۰۳
قطعا پرواز دلار تا 70 هزار تومن و افزایش قیمت روغن و تخم مرغ و گوشت و.... و همچنین افزایش قیمت اجاره بها و... هم از نقاط عطف دولت ایشون هست. که از یاد مردم نمی رود.