۷۱ درصد از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی سند دار شد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۵۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سند دار شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک آذربایجان‌غربی به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: تثبیت اراضی و صدور سند مالکیت از اولویت‌های این اداره کل است، و تاکنون از ۸۲۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان، ۵۸۰ هزار هکتار در قالب ۶۹ هزار و ۲۲ قطعه زمین تثبیت و سند دار شد که ۷۱ درصد از اراضی کشاورزی استان را شامل است.

حمید شایان مهر تاکید کرد: در صورت همکاری دستگاه‌های متولی، فرمانداری ها، جهاد کشاورزی، امور اراضی و... صد درصد از اراضی کشاورزی استان تا پایان سال جاری سند دار شوند. 

وی با اشاره به راه اندازی سامانه سحاک یا سامانه حدنگاری اراضی کشاورزی که نقش مهمی در تسریع سند دار کردن اراضی کشاورزی دارد، افزود: ۱۴۳ هزار پرونده در قالب ۱۸۰ هزار هکتار در سامانه سحاک بارگذاری شده که از این تعداد، اقدامات اولیه ۶۲ هزار پرونده جهت صدور سند انجام شده است. 

وی با بیان اینکه افزون بر نیمی از اراضی شهری و روستایی استان سند مالکیت تک برگ دریافت کرده اند افزود: طی سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۸۹۸ سند مالکیت تک برگی در استان صادر شده است، و  ۳ ماه اول امسال نیز ۳۴ هزار و ۸۴۰ فقره سند تک برگی شمیم صادر شده است. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از ۲ هزار شرکت و موسسه ثبت شده است، اظهار کرد: طی سه ماهه امسال نیز ۱۱۲۵ شرکت و موسسه در استان ثبت شده است. 

وی اظهار کرد: از ۲ هزار و ۳۸۵ فقره پرونده تشکیل شده در استان طی سال جاری، تعداد ۹۳۸ فقره مربوط به چک بلامحل، یک هزار و ۲۷۴ فقره مهریه، شرطی و رهنی ۴۳ فقره، قرارداد‌های داخلی ۵۱ فقره و سایر موضوعات ۷۸ فقره بود. 

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان تصریح کرد: در حال حاضر ۳۱۶ دفتر اسناد رسمی در استان فعال است که طی سه ماهه نخست امسال، ۲۱۰ مورد بازرسی از این دفاتر انجام شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان غربی از اجرایی شدن و ابلاغ اجرای قانون «الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» خبر داد و گفت: هر گونه نقل و انتقال باید به صورت رسمی ثبت شود و ساماندهی بازار مسکن و اجاره و شفافیت در این بازار از بستر‌های مهم اجرای قانون  است و قول نامه ها ارزش قانونی خود را از دست دادند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.