۷۰ درصد مطالبات کلزاکاران کرمانشاهی پرداخت شد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تاکنون حدود ۷۰ درصد از مطالبات کلزاکاران استان تاکنون مطالبات خود را دریافت کرده‌اند که این امر موجب رضایتمندی آنان شده است.

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفتت: از ابتدای آغاز فصل برداشت (۱۰ اردیبهشت) در مناطق گرمسیری استان و آغاز و تداوم برداشت این محصول در مناطق سردسیر، تاکنون بیش از هزار و ۹۰۰ تن دانه روغنی کلزا توسط شرکت کشت و صنعت مدلل ماهیدشت از کشاورزان کرمانشاهی خریداری شده است.

وی افزود: در سال جاری با توجه به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی مقرر گردید شرکت‌های خصوصی و صنایع مربوط به دانه روغن نباتی و روغن کشی نسبت به خرید دانه‌های تولیدی کشاورزان اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا پیش بینی می‌شود در استان کرمانشاه با توجه به شرایط مطلوب اقلیم جهت کشت این محصول به میزان هشت هزار تن دانه روغنی کلزا تولید شود.

شریفی یادآور شد: تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال از مطالبات کشاورزان که معادل ۷۰ درصد مطالبات آنها است توسط شرکت کشت و صنعت مدلل ماهیدشت پرداخت شده و پیش بینی می‌شود با این اقدام به موقع در پرداخت مطالبات کشاورزان که یکی از دغدغه‌های اصلی کشاورزان بوده، سطح زیر کشت این محصول در سال آینده افزایش یابد.

وی با بیان اینکه برداشت کلزا در مزارع مناطق سردسیر استان نیز تا اواخر تیرماه ادامه خواهد داشت گفت: در سال زراعی جاری بیش از چهار هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه زیر کشت کلزا رفت که پیش بینی می‌شود میزان تولید در استان در مقایسه با سال زراعی گذشته حدود سه هزار تن افزایش نشان دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.