بیانیه ۳۰۰ نفر از اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان دانشگاه شریف در حمایت از جلیلی

۳۰۰ نفر از اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه‌ای حمایت خود را از سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام کردند.

۳۰۰ نفر از اساتید، فارغ‌التحصیلان، دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در بیانیه‌ای در حمایت از سعید جلیلی عنوان کردند: امروز جامعه ایران داغدار رئیس‌جمهور محبوب، مردمی و انقلابی خود است. رئیس‌جمهوری که به بیان رهبر معظم انقلاب، خستگی‌ناپذیر، جدی و درعین‌حال صمیمی بود. جامعه ایران درحالی‌که برای این ضایعه بزرگ عزادار است، می‌بایست در انتخاباتی زودهنگام جایگزینی برای این شهید بزرگوار انتخاب کند.

این بیانیه افزود: ایران عزیز ما با تمامی سرمایه‌های مشهود و غیرمشهود خود، با منابع زیرزمینی و روزمینی غنی و با نیروی جوانان خود، به دلیل ناکارآمدی مسئولین کشور در ادوار گذشته دچار تباهی سرمایه‌های خود شده است. کشوری که دارای بیشترین منابع نفت و گاز در جهان است، جزء بهترین نقاط جهان برای تولید انرژی خورشیدی و بادی است، از نظر ترانزیت کالا پتانسیل فراوانی دارد، در شمال و جنوب دسترسی به دریا دارد، نمی‌بایست در زمستان مشکل گاز و در تابستان مشکل برق داشته باشد.

جمعی از فارغ‌التحصیلان، دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کردند: کشوری که دارای نیروی جوان تحصیل‌کرده است، نباید در حل بسیاری از مسائل چشم به غرب و شرق بدوزد درحالی‌که نخبگان آن در حال مهاجرت و خدمت به همان کشور‌ها هستند. اگرچه رئیس‌جمهور شهیدمان ریل‌گذاری دهه گذشته را عوض کرد، اما تا جبران خسارت‌های پیش‌آمده و برون‌رفت از این شرایط، همچنان مسیری طولانی در پیش داریم.

این بیانیه تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که برای رسیدن به اهداف بلند انقلاب اسلامی و پیمودن هر چه‌بهتر راه رئیس‌جمهور شهید، نیازمند فردی هستیم که خود معتقد به آرمان‌های انقلاب باشد، مطیع رهنمود‌های مقام معظم رهبری باشد، تنها به هدف خدمت و نه ریاست پا به عرصه انتخابات گذاشته باشد، مردمی باشد، برای بحران‌های عمیق فرهنگی، اقتصادی و سیاسی برنامه داشته باشد، در تصمیم‌گیری و ریل‌گذاری برای کشور جسارت و قاطعیت لازم را داشته باشد، اهل باندبازی و لابی‌گری نباشد و در زندگی شخصی ساده‌زیستی پیشه کرده باشد.

جمع امضاکنندگان این نامه که از اقشار مختلف جامعه با عناوین کارآفرین، سیاست‌پژوه، جامعه‌شناس، اقتصاددان، هیات‌علمی دانشگاه و دانشجو و... هستند، معتقد هستند شما که در میان سیاستمداران به حُسن خلق و درعین‌حال جسارت در تصمیم‌گیری و قاطعیت شهره‌اید و حدود یک دهه با تشکیل دولت سایه برای برون‌رفت از بحران‌های عمیق کشور چاره‌اندیشی نموده‌اید، بهترین گزینه برای ادامه این مسیر سخت هستید و انتخاب دیگر عزیزان ثبت‌نام‌کننده عقب‌گرد از مسیر رشد رئیس‌جمهور شهید یا کاهنده سرعت رشد است؛ لذا حمایت خود را از شما برای پذیرفتن این مسئولیت سخت اعلام می‌داریم و با شما عهد می‌بندیم در صورت اعتماد مردم و انتخاب شما، از هرگونه همکاری با دولت شما در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب عزیزمان کوتاهی نورزیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۵ تير ۱۴۰۳
حمایت از تاریکی و نادانی و بی سوادی و توهم هیچ افتخاری ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۳۶ ۰۴ تير ۱۴۰۳
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۴ تير ۱۴۰۳
افضل ترین کانایدا هستند دکتر جلیلی