بوی نامطلوب کارخانه بازیافت اصفهان پای دادستانی را وسط کشید

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان درباره ساماندهی مرکز دفن پسماند و رفع بوی بد کارخانه بازیافت اصفهان مهلت سه ماهه تعیین کرد.

 دادستان عمومی و انقلاب اصفهان در  بازدید از مرکز جامع جمع‌آوری پسماند و کارخانه بازیافت اصفهان گفت: با توجه به استقرار این کارخانه در اطراف آرامستان باغ رضوان، انتشار بوی نامطلوب حاصل از پسماند‌های انباشته شده در این مجموعه، باعث نارضایتی بسیاری از شهروندان شده است.

سیدمحمد موسویان افزود: در این‌باره به معاون حقوق عامه دادستانی مرکز استان، سازمان محیط زیست و سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان دستور داده شد تا در مدت سه ماه اقدامات لازم برای بهسازی کارخانه بازیافت و رفع بوی نامطلوب صورت پذیرد.

او گفت: رهاسازی و تلنبار کردن پسماند‌های شهری در سایت‌های زباله، یکی از چالش‌های محیط زیستی خطرناک است که شهرداران و متولیان پسماند براساس تکالیف قانونی تعیین شده در قانون پسماند، باید اقدامات لازم را انجام دهند و دستگاه قضایی در صورت رعایت نکردن این موارد قاطعانه با آنها برخورد خواهد کرد.

او  خاطرنشان کرد: باتوجه به تراکم و رسوب زباله‌ها در کارخانه بازیافت، این میزان زباله منجر به تولید شیرابه می‌شود و در صورت مدیریت نشدن درست، علاوه بر داشتن برخی عوارض، یکی از منابع بوی بد در محیط به شمار می‌آید.

موسویان، بر تسریع در هوادهی و دفع زباله‌های رسوبی و همچنین استفاده از تصفیه‌خانه شیرابه پسماند شهری برای کاهش بوی بد و مشکلات زیست محیطی تاکید کرد.

او با بیان اینکه در صورت سرمایه‌گذاری شهرداری و مشارکت بخش خصوصی این زباله‌ها می‌تواند منبع ارزشمندی برای تولید ثروت و نیز تولید انرژی‌های تجدیدپذیر باشد افزود: در این زمینه استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در فرآیند بازیافت و دفع پسماند‌ها ضروری به نظر می‌رسد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی درباره تفکیک پسماند‌ها را مهم برشمرد و گفت: این امر با مشارکت و تعامل تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط امکان پذیر و قابل تحقق است.

 موسویان حفاظت از محیط زیست را وظیفه ذاتی دستگاه قضایی و در ردیف مطالبات اساسی شهروندان دانست و گفت: دستگاه قضایی در راستای احیای حقوق عامه و تأمین سلامت جامعه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار