رییس دادگستری ایلام خبر داد

کاهش ۵۲ درصدی پرونده‌های دادگستری ایلام

رییس دادگستری ایلام گفت: پرونده‌های موجود استان از ۲۲ هزار فقره تا پایان اسفندماه سال گذشته، اکنون ۵۲ درصد کاهش یافته است.

عمران علیمحمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: ارتقا کیفیت رسیدگی و اتقان آرا از ۷۸ درصد ابتدای مدیریت کنونی دادگستری به ۹۱ درصد، کاهش پرونده‌های معوقه و قدیمی شعب استان از هفت هزار و ۵۰۰ فقره به ۱۰۴ فقره در پایان سال ۱۴۰۲ و حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی ملی و منابع طبیعی و ۳۵ درصدی اراضی مزروعی و کشاورزی استان از دیگر اقدامات دستگاه قضایی استان است.

وی همچنین به افزایش صلح و سازش در پرونده‌های دادگستری از ۲۸ درصد ابتدای مدیریت به ۴۵ درصد در پایان سال ۱۴۰۲، انجام ۱۴۴ مورد بازرسی و بازدید میدانی از حوزه‌های قضایی استان علاوه بر نظارت مستمر و روزانه سیستمی، انجام ۶۰ هزار و ۳۰۸ مورد ملاقات مردمی مسئولان حوزه‌های قضایی استان در راستای تکریم ارباب رجوع و افزایش رضایت‌مندی و اعتماد قوه قضائیه و در نتیجه کسب رتبه اول کشور از حیث تکریم مراجعان اشاره کرد.

رییس دادگستری ایلام گفت: ۱۴۹ نفر از محکومان زندانی از طریق ستاد دیه استان آزاد شده اند و همچنین ۴۴ نفر مورد عفو عمومی قرار گرفته اند که از این تعداد ۳۷ نفر تخفیف مجازات و هفت نفر نیز آزاد شده اند و نیز تشکیل ۴۸ جلسه اقتصاد مقاومتی و در نتیجه فعال کردن ۶ واحد تولیدی و رفع مشکل و پیگیری جلوگیری از تعطیلی ۳۰ واحد تولیدی، تشکیل ۱۲ جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال با ۶۸ مصوبه، رفع تصرف از ۴۰۰ هکتار اراضی ملی و اعمال مجازات ۳۱ نفر محکوم در همین زمینه را دیگر فعالیت‌های دستگاه قضا دانست.

رییس دادگستری استان ایلام اضافه کرد: برگزاری ۸۴ جلسه با موضوع حقوق عامه، تعیین تکلیف سه هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله نقلیه موتوری و خودروی از طریق دادگاه اصل ۴۹ قانون اساسی، تکمیل و بهره‌برداری از پروژه مجتمع قضایی مرکزی استان با ۱۳ هزار و ۳۰۰ مترمربع زیربنا با ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه برای تکمیل طرح، احداث مجتمع پنج واحدی مهمانسرای مرکز استان و شروع به احداث ۱۱ واحد سازمانی با یک هزار و ۸۰۰ مترمربع زیربنا انجام شده است.

وی بیان کرد: براساس اعلام معاون نظارت دیوان عالی کشور و مستند به بررسی و ارزیابی اداره کل آمار و نظارت قوه قضائیه در خصوص استفاده از ظرفیت سامانه‌های الکترونیکی و با رعایت شاخص‌هایی نظیر صدور دستورات سیستمی و کسب ۶ هزار و ۲۸۷ امتیاز حائز رتبه اول دادگستری‌های سراسر کشور شده است.

علیمحمدی گفت: ۱۴ درصد جرایم استان ایلام نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و نیز فراهم‌سازی بستر‌های مهارت‌آموزی زندانیان موجب اشتغالزایی ۳٠ درصدی در بین این افراد شده است.

رییس دادگستری استان ایلام افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۱ مورد مجازات جایگزین حبس از قبیل الزام به خدمات عموم رایگان در سطح استان اجرا شده است.

دادستان استان ایلام هم اظهار کرد: باید خدمات و فعالیت‌های دستگاه قضا برای مردم ملموس باشد و تکریم مراجعان از اولویت‌های مراجع قضایی به شمار می‌رود.

عبدالوهاب بخشنده یادآور شد: عملکرد مطلوب دستگاه قضا مستلزم همکاری مردم و مسئولان دستگاه‌های اجرایی است و مراجع قضایی نسبت به هرگونه اهمال کاری ادارات با جدیت ورود می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: دادگستری ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.