رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام:

۳۲۰ هزار تن گندم در ایلام خرید تضمینی شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام از خرید ۳۲۰ هزار تن گندم در این استان از ابتدای فصل برداشت در سال جاری تا کنون به صورت تضمینی از کشاورزان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود این میزان تا ۳۴۰ هزار تن افزایش یابد.

حشمت عزیزان اظهار کرد: خرید این میزان گندم تولید شده توسط کشاورزان استان برای اولین بار به عنوان یک رکورد جدید ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه تولید این میزان گندم توسط کشاورزان با وجود خسارت‌های ناشی از تگرگ و بارش‌های سیل آسا به ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان حاصل شده است، گفت: استان ایلام هم اکنون جزو سه استان کشور در زمینه افزایش تولید گندم است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: هم اکنون استان ایلام در زمینه تولید گندم بعد از استان‌های گلستان و خوزستان در رتبه سوم قرار دارد.

عزیزان با اشاره به تولید محصول کلزا در این استان، تصریح کرد: در استان ایلام ۱۲۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت کلزای استان خسارت دید، اما تولید این محصول برای اولین بار در استان از مرز ۲۲ هزار تن عبور کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به تولید گوشت مرغ در استان، یادآور شد: روزانه یک و نیم تا ۲ برابر نیاز مصرف استان گوشت مرغ تولید می‌شود و هم اکنون جزو ۶ استان ارزان کشور از نظر قیمت مرغ هستیم و ثبات قیمت گوشت مرغ در استان، در نتیجه سیاست‌ها و برنامه ریزی‌های دولت سیزدهم در استان بوده است.

وی بیان کرد: در دولت سیزدهم هفت ایستگاه پمپماژ استان به بهره‌برداری رسیده و سه ایستگاه دیگر نیز امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نقش مهمی در راستای تولید محصولات کشاورزی در این استان، اشتغال، درآمدزایی و رونق اقتصادی منطقه با زیر پوشش قرار گرفتن اراضی کشاورزی این استان برای آبیاری دارد.

عزیزان به احیای ۹۸ واحد تولیدی فعال بخش کشاورزی در این استان اشاره کرد و گفت: با فعال شدن این واحد بیش از ۸۰۰ مورد اشتغالزایی در استان ایجاد شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.