افزایش رضایتمندی ذینفعان شرکت گاز فارس در دولت سیزدهم

بررسی و تحلیل نتایج حاصل از داده‌های سنجش رضایتمندی مشترکین شرکت گاز فارس در دو سال اخیر در بخش‌های مختلف نشان می‌دهد که در کل رضایتمندی ذینفعان شرکت گاز استان ۵ درصد رشد مثبت داشته است.

سرپرست شرکت گاز استان فارس در نشست این شرکت گفت: مطابق نقشه استراتژی شرکت گاز استان فارس و هدف کلان ارتقای سطح رضایتمندی مشترکین و نمایندگان جامعه، اندازه‌گیری و سنجش میزان رضایتمندی از اقدامات ضروری برای حرکت در مسیر نقشه راه سازمان است.

وحید بهفر ضمن اشاره به تمدید استاندارد‌های ایزو ۱۰۰۰۴ (استاندارد مدیریت رضایتمندی مشتریان) و ایزو ۱۰۰۰۲ (استاندارد مدیریت شکایات) در این شرکت اظهار کرد: این طرح هر ساله توسط واحد روابط عمومی با به‌کارگیری مشاوران خبره در این زمینه و بر اساس خواسته‌ها و انتظارات ذینفعان در بخش‌های مشترکین (با بخش بندی‌های عمده و جزء)، همسایگان، نمایندگان جامعه، مراجعین، پیمانکاران و تامین کنندگان برنامه ریزی و اجرا می‌شود و پس از تحلیل نتایج، اقدامات اصلاحی برای افزایش سطح رضایت‌مندی از ذینفعان تعریف می‌شود.

او افزود: روش در این پژوهش توصیفی از نوع پیمایشی و ابزار به کار گرفته شده در آن، پرسشنامه بوده که منطبق با نظام‌نامه ابلاغی به صورت حضوری (در بخش مراجعین و همسایگان تاسیسات) و الکترونیک با استفاده از تبلیغات اینترنتی و ارسال پیامک و بر اساس جدول مورگان و بررسی آمار توصیفی و تحلیل‌های استنباطی انجام شده است. 

بهفر ادامه داد: نتایج به دست آمده از تحلیل داده‌های حاصل از ۹۸۲۰ پرسشنامه معتبر تکمیل شده در محدوده استان فارس با جامعه آماری بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک حاکی از آن است که رضایت ذینفعان این شرکت به‌طور میانگین از ۷۸.۳۲ درصد در سال گذشته به ۸۲.۷۵ درصد در سال جاری افزایش داشته است. 

سرپرست شرکت گاز فارس تصریح کرد: نتایج سنجش رضایتمندی ذینفعان سال ۱۴۰۲ بصورت بخشی نشان می‌دهد که در بخش مشترکین جزء ۸۵ درصد، در بخش مشترکین عمده ۸۶ درصد، در بخش نمایندگان جامعه ۸۶ درصد، در بخش همسایگان تاسیسات ۸۹ درصد، در بخش مراجعان و متقاضیان مناطق گازرسانی شیراز ۸۳ درصد، در بخش تامین کنندگان و پیمانکاران ۶۶ درصد رضایت بوده که حاکی از رضایت قابل قبول ذی نفعان از عملکرد شرکت گاز استان فارس است.

او همچنین گفت: از اقدامات شاخص این شرکت به منظور افزایش رضایت ذینفعان می‌توان به پوشش حداکثری گازرسانی در استان طی سالیان اخیر و توسعه خدمات الکترونیک به منظور کاهش هزینه و زمان ارائه خدمات نام برد.

بهفر بیان کرد: همچنین راه‌اندازی سامانه ارسال پیامک قطع گاز به مشترکین با استفاده از اطلاعات منطقه‌ای در شهر شیراز به منظور اطلاع‌رسانی‌های عملیات وصل به گاز و تعمیرات و قطعی گاز، نظارت مستمر و واقعی بر عملکرد دفاتر پیشخوان، آموزش دوره‌های حقوق شهروندی به همکاران در بخش‌های مرتبط با ارباب رجوع، تلاش در جهت کاهش مدت زمان از دیگر موارد موثر در ارتقای رضایت مشترکین است که طی فرآیند‌های سنجش رضایتمندی مشترکین به‌عنوان اقدامات اصلاحی پیاده سازی و در شرکت گاز استان فارس اجرا شده است. 

مدیر عامل شرکت گاز فارس از افزایش رضایت مشتریان از عملکرد سازمان از دستاورد‌های مهم شرکت گاز استان در دوره دولت سیزدهم خبر داد و از ذینفعان شرکت برای مشارکت حداکثری در این طرح‌ها و ارائه نیاز‌ها و انتظارات خود از شرکت در قالب پیشنهادات و انتقادات دعوت کرد.

او تصریح کرد: شرکت گاز استان فارس در کنار تأمین گاز ایمن و پایدار و گازرسانی به اقصی نقاط استان، افزایش سطح کیفی عملکرد و به تبع آن افزایش رضایتمندی ذینفعان را سرلوحه کار خود قرار داده و در همین راستا طرح مذکور در سطح استان هر ساله اجرا می‌شود که امیدواریم با نقد و بررسی نتایج و شناخت نقاط ضعف و قوت و به دنبال آن تعریف و اجرای پروژه‌های بهبود بتوانیم رضایت حداکثری ذینفعان را به‌دست آورده و شرکت را در جهت تعالی و پیشرفت هر چه بیشتر سوق دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار