توسعه نیروگاه‌های خورشیدی از دستاوردهای دولت سیزدهم در گناباد است

مدیر اداره برق گناباد گفت: توسعه نیروگاه‌های برق خورشیدی دستاورد مهم دولت سیزدهم در این شهرستان به شمار می رود.

مهدی رستمی پور روز دوشنبه گفت: در راستای نهضت "تولید محصول سبز با برق سبز" مراحل اجرایی ساخت ۱۰ نیروگاه خورشیدی ویژه چاه‌های کشاورزی در این شهرستان شروع شده است و از این تعداد سه نیروگاه خورشیدی تاکنون به بهره برداری رسیده و به شبکه برق متصل شده است.

وی ادامه داد:‌هدف این طرح، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در بخش کشاورزی و تامین برق مورد نیاز چاه‌های آب کشاورزی از طریق انرژی پاک است و با این طرح، ضمن معافیت چاه‌های کشاورزی از مدیریت بار در اوج تابستان، شاهد کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و کاهش آلایندگی‌های زیست‌محیطی خواهیم بود.

مدیر اداره برق گناباد گفت: در راستای توسعه نیروگاه‌های مقیاس کوچک حمایتی در گناباد بیش از ۱۰۰ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت حدود ۹ دهم مگاوات وارد مدار شده است.

رستمی پور افزود: ایجاد ۲۰۰ نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی حمایتی و چند نیروگاه خورشیدی ویژه نهضت تولید محصول سبز با برق سبز" در دست اقدام است که بزودی به بهره برداری خواهند رسید.

مدیر اداره برق گناباد گفت: نخستین نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی کشور ویژه صنایع با نرخ خرید تضمینی برق در سال گذشته در این شهرستان به بهره برداری رسید.

۵۱ هزار و ۹۹۳ مشترک در مناطق شهری و روستایی گناباد از نعمت برق برخوردار هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار