فرماندار مهاباد:

ازدواج آسان باید به یک فرهنگ تبدیل شود

فرماندار ویژه مهاباد گفت: ازدواج آسان مورد تاکید انبیا و توصیه‌های الهی است که باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد عصر امروز در مراسم جشن وصال که با حضور زوج‌های جوان برگزار شد، گفت: پروردگار تنهایی را بر پای هیچ انسانی نمی‌پسندند و همواره بزرگان دینی ما به ازدواج آسان و بدون چشم و هم‌چشمی توصیه داشتنه اند.

وی با بیان اینکه ازدواج مایه آرامش زوج‌ها را فراهم می‌کند، اضافه کرد: نمونه‌هایی همچون حضرت فاطمه و حضرت علی (ع) الگو‌های واقعی برای زوج‌های جوان بوده که مایه افتخار جهان اسلام هستند.

فرماندار ویژه مهاباد ازدواج را مهمترین و بنیادی‌ترین مقوله جامعه بشری در حوزه تداوم نسل دانست و افزود: ازدواج یکی از نیاز‌های طبیعی، عقلی و غریزی بشر محسوب می‌شود که باید با برنامه‌ای عقلی و شرعی این نیاز مهم برآورده شود.

عباسی یکی از آفت‌های ازدواج را سخت گیری غیراصولی و غیرضروری خانواده‌ها دانست و از آنان خواست بر اساس ملاک‌های دین اسلام به این موضوع نگاه کنند و با این شیوه زمینه تکامل و سعادت جوانان را فراهم کنند.

وی تاکید کرد: پیگیری لازم در خصوص تسریع در پرداخت وام ازدواج به صورت مستمر ادامه دارد تا زوج‌ها بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.

برگزاری مراسم جشن وصال که با حضور زوج‌های جوان در مهاباد

در پایان جلسه از تعدادی از زوج‌های جوان مهابادی به مناسبت سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته ازدواج قدردانی به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۰۶ تير ۱۴۰۳
طبق قوانین مهریه ازدواج در ایران یک جرم است و فرد باید زندانی شود
Iran (Islamic Republic of)
متولد۷۵ مجردم
۲۱:۱۸ ۰۴ تير ۱۴۰۳
ازدواج تو این اوضاع به تنهاچیزی که فکر نمیکنم ازدواج خودتونو به خواب زدید یا مارو مسخره گیر آوردید یه نگاه به تورم و گرونی کنید داریم سرویس میشیم خرج خودمونو به زور درمیاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۳ ۰۶ تير ۱۴۰۳
سخت نگیر بابا ازدواج کن