طی ۳ ماه گذشته؛

تولید تخم مرغ ۷ درصد افزایش یافت

مدیرعامل اتحادیه مرغداران میهن گفت: بنابر آمار در ۳ ماهه امسال تولید تخم مرغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ تا ۷ درصد رشد داشته است.

محمد مرادی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۳۵ تا ۳۷ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب و منطقی عرضه می شود.

به گفته او، علی رغم افزایش هزینه های تولید، قیمت تخم مرغ در ۲ سال گذشته اصلاح نشده است که از این حیث مرغداران زیان قابل توجهی را متحمل شدند.

مرادی ادامه داد: بنابر آمار در خرداد همانند اردیبهشت ۱۰۵ هزارتن تخم مرغ تولید شد که براین اساس تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ تا ۷ درصد رشد داشته است.

رئیس اتحادیه مرغداران میهن افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته برآورد می شود که تولید تخم مرغ تا پایان سال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ هزارتن و صادرات ۱۰ درصد افزایش یابد.

او با بیان اینکه صادرات تخم مرغ بر مبنای تنظیم بازار داخل انجام می شود، گفت: صادرات تخم مرغ به وضعیت بازار داخل و بازارهای هدف بستگی دارد که بدلیل کاهش مصرف در فصل گرما در کنار خرید حمایتی و صادرات، برخی اقدامات فنی نظیر تولک بری مرغ ها در فصل گرما را در دستور کار قرار داده ایم که در از شهریور ماه مجدد به چرخه تولید باز می گردد.

خبرنگار: آزاده محبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار