علی محسنی، جوان موفقی که در زمینه فعالیت اقتصادی خود توانسته است توانمندی خود را به منصه ظهور برساند، توانسته تاکنون ۱۲ پروژه موفق ساختمانی را احداث کند و تحویل مردم دهد.
مدیر شرکت ساختمانی دیستاتک میگوید: من تمام تلاش خود را میکنم که به جوانان ارائه طریق کرده تا آنان نیز بتوانند زندگی خوبی داشته باشند، من هم مثل بسیاری از جوانان بدون هیچ پشتوانهای کار خود از صفر را آغاز کردم و هیچ تحریم و مشکل اقتصادی نتوانسته سد راه من شود.
او گفت: باید با نیازسنجی بازار و ظرفیت سنجی و ارائه توانمندی خود در هر زمینهای که میتوانیم در کشور مفید واقع شویم قدم برداریم.
محسنی افزود: استفاده از ظرفیتهای خود و ثبت شرکت ساختمان سازی و چشم انداز شرکت هر خانواده ایرانی یک واحد آپارتمان باکیفیت، امن و راحت باید داشته باشد.
او درباره راهکارهای ایجاد بیزینس موفق هم میگویدگفت: با همه وجودم تلاش میکنم که راهکارهای موفقیت خودم را در اختیار جوانان هم سن و سال خودم قرار دهم که با رعایت اصول آن میتوانند کسب و کار موفقی را پیشه کنند، درست است که در تحریمها و مشکلات اقتصادی بسیاری هستیم، اما با انتخاب مسیر درست و پشتکار و تلاش میتوان به اهداف بزرگ خود، جامعه و کشور رسید.
محسنی ادامه داد: اینکه جوانان از شرایط بد اقتصادی مشکلات تحریمها و نبود امکانات گله میکنند همه اینها بهانهای برای درجا زدن در مسیر موفقیت میدانم، من به نوبه خودم به عنوان فردی که سالها سختی زیادی را تحمل کرده و پشت سر گذاشتم و بدون هیچ پشتیبانی و حمایت مالی از صفر کار خود را شروع کردم این را به عینه شاهد بودم.
او پیرامون چگونگی ورود به این عرصه، گفت: من در املاک کار میکردم و بعد از سالها کسب تجربه با سنجش ظرفیتهای بازار و نیازهای بازار و توانمندی خود را در ارائه خدمات رسانی در این زمینه، تصمیم به ثبت شرکت کردم.
محسنی درباره پاسخ سوال ما درباره نام شرکت میگوید: «دیسا» در زبان هخامنشی به معنی بنا و معمار است «تک (TECH)» هم به معنی نوآوری و تکنولوژی مدرن است که کلمه مرکب «دیساتک» را تشکیل میدهد و ما حتی برای انتخاب نام شرکت به همه مسائل توجه کردیم.
محسنی میافزاید: چشم انداز شرکت بر پایه ین شعار قرار دادهایم که هر خانواده ایرانی یک خانه با کیفیت امن و راحت داشته باشند رویکرد دوم ما ینکه چگونه میشود با یک میلیارد هم صاحبخانه شویم.
او درباره شعار نظاممند و ساختارمند شرکت و ارزشمندسازی هم میافزاید: با توجه به این شعار ارزشمند بودن خود را ثابت کردیم، ما با رویکرد اول کشورم، دوم شهرم و سوم شرکتم که همه آنها در نهایت به خود انسان و شخص خواهد رسید، کار را آغاز کردیم.
محسنی میگوید: حضور در نمایشگاههای بینالمللی در راستای دریافت اطلاعات روز دنیا، خدمات رساندن بهتر و استفاده از راهنمایی اساتید برجسته در پیشبرد اهداف شرکت دیساتک بسیار قابل اهمیت بوده است.
محسنی میگوید: حضور در نمایشگاههای بینالمللی استفاده با هدف استفاده از ظرفیتهایی که در جهان وجود داشت و در پیشبرد عملکرد سریع و سرعت در روند پیشرفت ساخت سازهها نقش موثری داشت را در دستور کار خود قرار دادیم و برای به روز بودن فناوریهای ساختمانی در جدیدترین نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۲ دبی، نمایشگاه «بیگ فایو» دبی و نمایشگاه ساختمان سازی و معماری عمان حضور داشتیم.
او حضور در نمایشگاههای بین المللی را سفر به آینده میداند و میگوید: خواستیم نتیجه سفر به آینده را ر پیشبرد و تقویت زیرساختهای ساختمان سازی کشور اجرایی کنیم و سبک سازی ارائه تجدید پذیری دستاوردهای مهم ما از نمایشگاههای ینالمللی در کشورهای مختلف جهان بود.
محسنی میگوید: جهان به سمت سبک سازی حرکت کرده است و حضور جوانان با انگیزه که برای عمران آبادانی کشور تلاش میکنند در این نمایشگاه بسیار دیده شد، به عنوان مثال در این نمایشگاه میلگردهایی را مشاهده کردیم که مقاومت آن ۲ برابر از فولاد بیشتر و وزن آن یک دهم میلگردهای حال حاضر بود.
مدیر عامل شرکت ساختمانی دیساتک میگوید: در این نمایشگاه از بتنی که در یک مترمکعب وزن آن بین ۴۰۰ و تا ۶۰۰ کیلوگرم بود، استفاده شد و این در مقایسه با بتنهای ما که در هر مترمکعب بالغ بر ۲ تن و ۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد بسیار قابل توجه است و در واقع استفاده از این بتنها وزن ساختمان را تا یک دهم کاهش میدهد و ۲۰ درصد کاهش استفاده از میلگرد را به دنبال خواهد داشت.
محسنی میگوید: در ادامه همین بازدیدها ساخت و سازهای روز در اروپا را شاهد بودیم که در حال شکلگیری هست کاهش ۵۰ درصدی وزن ساختمان و کاهش ۵۰ درصدی خواب سرمایه مشتری و یا کاهش ۵۰ درصدی زمان تحویل به مشتری را شاهد خواهیم بود.
اومیگوید: جهان در حال پیشرفت است و اگر ما از ظرفیتها و استعدادها و شایستگیها و توانمندیهای جوانان نخبه خود به نحو احسن استفاده کنیم میتوانیم همگام با جهان یا حداقل دنبالهرو تحول و انقلابی عظیم در صنعت ساختمان سازی باشیم.
محسنی با اشاره به اینکه جهان برای ارائه زیبا و مشتری مداری و جذب هزینههای زیادی انجام داده است، میگوید: نکته قابل ملاحظه دیگر در این نمایشگاه ارایه و یا جذب بود، ارائه در نمایشگاه و غرفههای آسیا و اروپا دارای تفاوت بسیار قابل تاملی بود و در غرفههای اروپا، صندلیها برای سرمایهگذاران و دریافت کننده خدمات بود و تمام ارائه دهندهها از تکنولوژی و مانیتورینگ روز دنیا استفاده میکردند، در صورتی که در غرفههای آسیا این موضوع به صورت بالعکس بود ارائه دهنده در جایگاه ویژه قرار داشت و دریافت کننده خدمات به صورت ایستاده دریافت اطلاعات میکرد و از کاتالوگهای چاپی استفاده میشد که این خود باعث استقبال از غرفه شرکتهای اروپایی میشد و این در صورتی بود که شاید خدمات و کیفیتهای آسیاییها حتی میتوانست با محصولات اروپایی برابری کند و اهمیت ندادن مدیران و نبود نگاه ویژه به موضوع ارائه یکی از دلایل نداشتن بازار توسعه میشود.
او درباره تاثیر حضور در نمایشگاه میگوید: با بهرهگیری از دستاوردهای این نمایشگاه همه تلاشمان را کردیم و به جرات میبتوانیم بگوییم که کیفیت در ساخت، استحکام بخشی واحدها را در بالاترین سطح استان در اختیار داریم و در بحث افزایش سرعت هم موثر عمل کرده و خواب سرمایه را به حداقل رساندیم به طور مثال پروژهای ۱۸ واحدی را که در اردیبهشت ۱۴۰۲ آغاز به کار کردیم در کمتر از ۱۱ ماه در مرحله پایانی و تحویل قرار دارد که این دلیل تمایز ما و انتخاب هوشمندانه سرمایهگذاران است.
محسنی میافزاید: اکنون این شرکت ساختمانی برای ساخت واحدهای خود از هبلکس که یک نوع از مصالح روز دنیا به شمار میرود استفاده میکند، «بلوک سبک دیواری (aac)» عایق صوتی و حرارتی است به نحوی که برای همسایگان هیچ مزاحتمی ایجاد نمیشود.
این جوان استان فارسی پیرامون موضوع توجه به محیط زیست و کاشت درخت در پروژههای احداث شده، میگوید: شعار ما «مشتری برنده، فروشنده برنده، فضای سبز برنده» است و اعتقاد دارم که باید به فضای سبز هم توجه ویژهای داشت و هوای خوب امروز حاصل درخت کاری گذشتگان ماست و ما هم برای نسل بعدی باید راه درختکاری را ادامه دهیم و در هر پروژه ما به فضای سبز هم توجه شده است.
محسنی میگوید: جهان به سمت و سویی در حال حرکت است که در حال استفاده و ساخت مصالح تجدید پذیر است به طور مثال اجزای سازنده پلاستیکی که در ساختمان استفاده میشود بعد از چندده سال استفاده و پایان عمر آن به چرخه بازیافت برمیگردد و در حال بررسی اجرای این نوع تجزیه پذیری در بتن بودند که ما با بهرهگیری از این تکنولوژیها میتوانیم کمک بزرگ و شایانی به عمران و آبادسازی کشور عزیزمان ایران داشته باشیم و نگهدار ایران برای آیندگان خودمان باشیم چرا که حفظ فضای سبز، جزیی از اولویتهای زندگی انسانها به حساب میآید.
او میافزاید: با توجه به دستاوردهای ما از نمایشگاهها و رویکرد شرکت دیساتک نگاه عمیق به آینده و نسل آینده و اهمیت دادن به محیط زیست در تمام پروژههای خود هستیم و در تمام ۱۲ پروژه «دیساتک» تلاش شده طراحی فضای سبز به طور ویژه صورت گیرد حتی در انتخاب مکان برای ایجاد پروژه دقت نظر ویژه داریم و در جایی که فضایی مهیا برای کاشت درختان وجود داشته باشد.
محسنی میگوید: یک کار زیبا که توسط شرکت دیساتک انجام میشود، در اسفند ماه هرسال به تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده، از ساکنین برای کاشت نهال در فضاهای مختلف دعوت میشود.
او تصریح کرد: دیساتیک به عنوان شرکت خلاق و پیشتاز و جوان با بهرهگیری از تجارب دنیا شرایطی را فراهم کرده که سرمایهگذار حتی در زمان رکود متضرر نشود و سوددهی داشته باشد این یکی از ویژگیهای مهم و اعتماد مردم به شرکت دیساتک است.