برداشت گیلاس و آلبالو در سطح ۲۲۳ هکتار باغ در مهاباد آغاز شد

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد گفت: برداشت میوه‌های هسته‌دار و تابستانی از جمله گیلاس و آلبالو از سطح ۲۲۳ هکتار باغ در این شهرستان آغاز شده و روانه بازار مصرف شده است.

ناصر تردست مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به پیش‌بینی برداشت ۲ هزار و ۲۰۰ تن گیلاس و آلبالو در این شهرستان، گفت : از مجموع ۲۲۳ هکتار باغ میوه در مهاباد، ۱۲۶ هکتار مربوط به گیلاس و ۹۷ هکتار هم مربوط به آلبالو است.

وی اضافه کرد: امسال پیش‌بینی تولید گیلاس در مهاباد، هزار و ۵۰۰ تن و محصول آلبالو نیز ۷۷۰ تن است.

مسئول واحد باغبانی جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به اینکه آلبالوی این شهرستان کیفیت بسیار خوبی دارد، افزود: برداشت این محصول تا اواخر تیرماه ادامه دارد.

تردست ادامه داد: در این شهرستان در مجموع حدود ۱۱ هکتار باغ میوه وجود دارد که از این مقدار بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار بارور بوده که بیشترین مقدار آن به میوه‌های دانه‌دار از جمله سیب اختصاص یافته است.

مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد باغی و کشاورزی یکی از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی در جنوب آذربایجان‌غربی محسوب می‌شود؛ در این شهرستان بیش از ۸۷۷ هکتار باغ میوه‌های هسته‌دار شامل زردآلو، گیلاس، آلبالو، هلو و شلیل وجود دارد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ است که میوه‌های هسته دار و انواع انگور و سیب، گلابی، زردآلو، گیلاس، آلو، شلیل و سایر میوه‌های تابستانه در آنها کشت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.