برخورد بدون اغماض با متخلفان از دستاوردهای نظام سلامت گیلان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تشدید نظارت‌ها و برخورد بدون اغماض با متخلفان حوزه سلامت را یکی از بزرگترین دستاورد‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی ۴۰ سال اخیر دانست و گفت: تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم مرز مشخص ما با متخلفان در این حوزه است.

دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در آیین تکریم و معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در نظام سلامت همه یک هویت بسیجی دارند، اظهار کرد: کار در نظام سلامت پیوسته، بدون وقفه و بدون در نظر گرفتن مکان خاص بوده و این دقیقا برابر با خدمت صادقانه و آگاهانه در تشکل‌های بسیجی است.


وی با اشاره به جهاد تبیین و لزوم شفافیت در تبیین حقایق و بروز رخدادهای طبیعی و غیر مترقبه، افزود: تبیین واقعی، منصفانه، به‌جا، به‌حق و به‌اندازه و از همه مهمتر توسط صاحبان افکار عمومی و قشر جوان جامعه از جمله دانشجویان نیاز امروز جامعه است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به اقدامات جهادی دانشگاه در مدیریت بحران حریق بیمارستان قائم (عج) رشت اشاره کرد و گفت: حدود ۱۳۰ بیمار بیمارستان قائم‌ (عج) با مدیریت صحیح زمان و تامین به موقع تخت‌های درمانی در سایر بیمارستان های رشت و حومه در کمترین زمان منتقل شدند و پس از آن مداخلات بهداشت روانی و درمان بیماران بستری آغاز شد.


دکتر آشوبی تشدید نظارت‌ها و برخورد بدون اغماض با متخلفان حوزه سلامت را یکی از بزرگترین دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان طی ۴۰ سال اخیر دانست و تصریح کرد: تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت مردم مرز مشخص ما با متخلفان است و در این مسیر دو بیمارستان خصوصی استان با اشکالات و تخلفات عدیده بسته شده که گواهی از برخورد جدی و بدون تعارف ما با مخلان سلامت مردم است.


وی با بیان اینکه برخورد با متخلفان برای دانشگاه علوم پزشکی گیلان حد و مرز ندارد، خاطرنشان کرد: برای نظام سلامت، حفظ جان انسان از همه چیز مهمتر است و آن را با هیچ چیز معاوضه نمی‌کنیم.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دانشگاه متعلق به دانشجو و اعضای هیئت علمی است، تصریح کرد: برخی از کارهای بزرگ در نظام سلامت تنها با حضور پرنشاط و پر شور دانشجویان جوان ممکن و میسر میشود و این فرصت بیش از پیش نیازمند مشارکت دانشجویان بسیجی است.


دکتر آشوبی همچنین از طرح پیشنهادی شورای مشوری متشکل از اعضای فعال بسیج دانشجویی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد و گفت: این شورا، متناظر با هر یک از معاونین و مدیران ستادی با مشارکت خیران تشکیل خواهد شد و تمامی اقدامات راهبردی و عملیاتی معاونت ها و مدیریت ها را رصد، پایش و در صورت لزوم اصلاح و اجرا می‌کند.


گفتنی است؛ در پایان این نشست از تلاش های دکتر علی بزی به عنوان مسئول سابق حوزه بسیج دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان تقدیر و تجلیل و امیرحسین میربلوکی به عنوان مسوول جدید حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گیلان منصوب و معرفی شد.

برچسب ها: سلامت ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.